Samochody elektryczne mają wyprzeć z rynku te spalinowe, które stanowią największą część sprzedaży. Czy rzeczywiście taka jest przyszłość motoryzacji?
Wszystko wskazuje na to, że tak. Nie wiadomo jednak kiedy i w jakiej formie. Podejrzewamy, że pojazdy na prąd jeszcze zmienią swoje oblicze i będą charakteryzować się większą wydajnością, niż teraz. Zanim jednak dojdzie do zmiany warty, doczekamy się bardzo wielu porównań z autami o konwencjonalnych układach napędowych
Audi RS6 vs Tesla Model 3 Performance
Oto jeden z przykładów. Niemieckie superkombi ma pod maską doładowaną, 4-litrową jednostkę benzynową generującą 600 KM i 800 Nm momentu obrotowego. Za przeniesienie tej ogromnej mocy na obie osie odpowiada 8-biegowa przekładnia automatyczna. Warto dodać, że ten praktyczny pocisk posiada system launch control. Waga? 2075 kg. Tak, sporo.
Amerykański samochód ma natomiast dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 490 KM i 660 Nm. Tutaj także znajduje się napęd na obie osie i automat (selektor kierunku jazdy). Mimo ciężkich baterii, Tesla jest lżejsza od Audi i waży 1849 kg. To duża różnica.
Przypomnijmy, że Model 3 może korzystać z pełnej mocy już od samego zera. Z kolei RS6 dysponuje wspomnianą już procedurą startu. Który z samochodów okaże się szybszy na 1/4 mili? Sprawdźcie: