Ford Mustang Shelby GT500 to amerykańska ikona. Trudno o bardziej wyrazisty samochód ze Stanów Zjednoczonych.
W tej wyjątkowej wersji, kultowy muscle car oferuje aż 760 KM i 847 Nm momentu obrotowego. Ta ogromna moc pochodzi z doładowanej jednostki V8 o pojemności 5,2 litra. Ogromny potencjał trafia na oś tylną za pośrednictwem 7-biegowej przekładni automatycznej. Czy takie parametry wystarczą, by pokonać dwa bardzo różne, ale niezwykle szybkie samochody?
Mustang Shelby GT500 kontra BMW M8 Competition i Polestar 1
Jako pierwszy na linii startu zawitał Polestar 1. Skrywa on układ hybrydowy oparty na 2-litrowej jednostce benzynowej. Moc systemowa tego zestawu to 619 KM i aż 1000 Nm. W tym przypadku również można liczyć na automatyczną skrzynię oraz tylny napęd.
Drugim rywalem okazało się BMW M8 Competition, czyli topowe, bawarskie coupe. Jego sercem jest 4,4-litrowe V8 Twin-turbo produkujące 617 KM i 750 Nm. Uzupełnieniem potężnego silnika benzynowego są 8-biegowy automat oraz napęd na obie osie.
Wydajność na pierwszym planie
O ile Polestar 1 nie poradził sobie na dłuższym dystansie, o tyle BMW nie pozostawił szans Fordowi. Tylko w przypadku startu z „rolki” amerykański samochód miał szanse na zwycięstwo – warto dodać, że minimalne. Skuteczność systemu Launch Control w połączeniu z napędem xDrive oznacza katapultę na czterech kołach. BMW M8 Competition udowodniło, że nie trzeba być najmocniejszym graczem, żeby oferować najlepsze osiągi oraz świetne właściwości jezdne.