Motoryzacja coraz śmielej zapisuje rozdział aut elektrycznych. Mają one spełniać nie tylko normy emisji spalin, ale też oferować wysoki poziom bezpieczeństwa.
Właśnie dlatego nie ma żadnej taryfy ulgowej w tej dziedzinie. Wręcz przeciwnie, wymagania stale wzrastają, dlatego samochody (bez względu na rodzaj napędu i sposób dostarczania mocy), muszą coraz skuteczniej chronić podróżnych i otoczenie.
Volkswagen ID.3 – test zderzeniowy
Jedną z nowości w segmencie aut elektrycznych jest model ID.3 oferowany przez Volkswagena. Samochód jest świeżo po badaniach Euro NCAP, gdzie uzyskał maksymalny wynik, czyli pięć gwiazdek. Tak kształtują się rezultaty poszczególnych testów:
- ochrona dorosłych: 87%
- ochrona dzieci: 89%
- ochrona pieszych: 71%
- systemy bezpieczeństwa: 88%
Elektryczny Volkswagen okazał się bardzo skuteczny na każdym polu. Inżynierowie stworzyli bardzo bezpieczną platformę podłogową i skuteczne strefy zgniotu.
Dane techniczne ID.3
Przypomnijmy, że to pierwszy model z elektrycznej gamy niemieckiej marki. Skrywa on 204-konną jednostkę, którą uzupełnia bateria o podstawowej pojemności 58 kWh. Według norm WLTP, zapewnia ona zasięg 420 km. W ofercie jest też większy akumulator (77 kWh), który umożliwia pokonanie 550 km na jednym pełnym ładowaniu. Ceny ID.3 modelu startują od 155 890 zł.