Hiszpańska marka cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem w całej Europie. Tym samym udowadnia, że nawet nowy twór ma szanse na sukces, jeśli tylko ma odpowiednio dostoswaną gamę produktową.
To oczywiste, że przynależność do koncernu Volkswagena zdecydowanie pomogła, ale nawet to nie jest gwarantem dobrych wyników. Klienci szukają modnych, atrakcyjnych stylistycznie produktów, które są dostępne w odpowiednich konfiguracjach. Czy CUPRA Raval też wpisze się w te oczekiwania?
Zacznijmy od tego, że będzie to auto niezależne stylistycznie. Krótko mówiąc, SEAT nie otrzyma tego samego modelu, tyle że z innym znaczkiem czy zróżnicowanymi napędami. To jednak nie oznacza, że CUPRA nie będzie miała krewnych.
Bliźniakiem konstrukcyjnym ma zostać Volkswagen ID.2, który jest zapowiadany od wielu miesięcy. To też oznacza, że oba samochody będą reprezentować segment B, czyli ten miejski. Design hiszpańskiego pojazdu ma być jednak znacznie bardziej charakterna.
Raval wpisze się w najnowszy nurt stylistyczny tej marki. Nie jest tajemnicą, że będzie bazował na koncepcie UrbanRebel, która ma już dobre dwa lata. To odważnie narysowany maluch, który w wersji produkcyjnej na pewno zostanie choćby delikatnie ugrzeczniony.
CUPRA Raval już niebawem
We wnętrzu należy spodziewać się cyfrowych wskaźników i ekranu multimedialnego o przekątnej 12,9 cala. Oba instrumenty pochodzą z innych modeli koncernu Volkswagena, ale będą dysponować dedykowanymi interfejsami. Poza tym, zostaną umieszczone w zindywidualizowanym projekcie kokpitu.
Jeżeli chodzi o przestrzeń to trudno spodziewać się cudów przy takich gabarytach. Warto jednak wspomnieć, że elektryczny układ napędowy zapewnia większą przestrzeń między osiami, dlatego cztery dorosłe osoby na pewno zmieszczą się bez problemu. Pod tym względem należy spodziewać się trochę mniejszych możliwości, niż w modelu Born.
CUPRA Raval bazuje na platformie MEB Short, co jest zbieżne ze wspomnianym Volkswagenem ID.2. Umieszczony z przodu silnik może generować około 220 koni mechanicznych, co przełoży się na osiąganie 100 km/h, w niecałe 7 sekund.
Należy spodziewać się także wariantu dwusilnikowego, co zwiastuje napęd na obie osie. CUPRA Raval VZ może generować nawet ponad 400 koni mechanicznych. Przy takich gabarytach byłby to mały potwór.
Akumulator trakcyjne mogą występować w dwóch wariantach: 38 kWh oraz 56 kWh. Procedura szybkiego ładowania (około 125 kW) ma pozwalać uzupełnić energię od 10 do 80 procent w około 20 minut.