w

CUPRA Formentor po liftingu – cena 2025. Hybrydy, benzyniaki i diesel do wyboru

CUPRA Formentor po liftingu
CUPRA Formentor - cena 2025. Hybrydy, benzyniaki i diesel do wyboru

Okazuje się, że polski oddział hiszpańskiej marki idzie za ciosem. Oprócz oferty odświeżonego Leona, przedstawił klientom cennik zaktualizowanego crossovera, który jest prawdziwym bestsellerem na naszym rynku.

CUPRA Formentor po liftingu wjeżdża do oferty. Sam model to swego rodzaju fenomen nad Wisłą. W rankingach rejestracji potrafi przebijać się do pierwszej dziesiątki, mimo że nie jest to tania propozycja. To pokazuje, że nabywcy coraz częściej szukają stylowego, atrakcyjnego samochodu, do którego chcą po prostu dopłacić, by cieszyć się z wyboru. Krótko mówiąc, pragmatyzm nie zawsze jest kluczowym czynnikiem.

Lifting tego modelu zaowocował przeprojektowanym frontem. Główne zmiany dotyczą zderzaka, który ma charakterystyczny „nos” przypominający rekina. Oprócz tego, dysponuje nowymi przetłoczeniami i wlotami powietrza.

CUPRA Formentor po liftingu
CUPRA Formentor po liftingu

Zmianom uległy także reflektory, które prezentują się nieco bardziej minimalistycznie. Wszystko za sprawą innego wypełnienia LED z motywami trójkątów. Wygląda to całkiem nieźle, choć już pojawiają się głosy, że wersja sprzed modernizacji ma więcej stylistycznego charakteru. To jednak kwestia gustu.

Rzućmy jeszcze okiem na tylną część karoserii. Podobnie jak do tej pory, lampy złączone są listwą LED i tworzą ciekawy pas świetlny. W tym przypadku jednak świeci się także logo producenta, co jest nowością w tej marce.

CUPRA Formentor 2025 – gama silników

Tutaj każdy znajdzie coś dla siebie. Podstawą jest jednostka 1.5 TSI, która rozwija 150 koni mechanicznych. Zintegrowano ją z sześciobiegową przekładnią manualną. Jej alternatywą jest miękka hybryda oparta na konstrukcji 1.5 eTSI. Tutaj także można liczyć na 150 koni mechanicznych, ale za przenoszenie mocy na przednią oś odpowiada siedmiobiegowy automat.

Kolejna konwencjonalna benzyna to 2.0 TSI generujące 204 konie mechaniczne. Uzupełnieniem tego silnika jest DSG i napęd na obie osie. Co ciekawe, ta sama jednostka występuje w wariancie 265-konnym, ale bez układu 4Drive. Jeszcze wyżej w ofercie znajdziemy 333-konną konfigurację z napędem na obie osie.

CUPRA Formentor po liftingu - wnętrze
CUPRA Formentor po liftingu – wnętrze

Fani diesli też nie powinnni narzekać, ponieważ oferta obejmuje 2.0 TDI o mocy 150 koni mechanicznych. Dwulitrowy diesel to wciąż najlepsze rozwiązanie na długie dystanse i ekonomiczną jazdę.

Dla zwolenników elektryfikacji powstały dwie hybrydy plug-in oparte ma 1,5-litrowym silniku benzynowym. Ta słabsza oferuje 204 konie mechaniczne, a mocniejsza – 272 konie mechaniczne. W obu przypadkach zastosowano sześciobiegowe DSG i napęd na przednią oś.

CUPRA Formentor po liftingu – cena

Bazowy egzemplarz z roku produkcji 2024 i roku modelowego 2025 to wydatek 138 400 złotych. Przypomnijmy, że to oznacza obecność 150-konnego silnika benzynowego, sześciobiegowej przekładni manualnej i napędu na przednią oś.

Za mocniejszą, 204-konną benzynę z układem 4Drive trzeba zapłacić 170 000 złotych. Z kolei najtańsza konfiguracja z dieslem pod maską została wyceniona na 157 700 złotych. Nie przez przypadek zaczęliśmy od tych wersji. Według nas będą cieszyć się największym wzięciem.

>Cupra Leon 2025 (lifting) z polskim cennikiem. W gamie jest nawet diesel

Najdroższą propozycją w ofercie jest 272-konna hybryda plug-in. Kosztuje aż 257 300 złotych. To o kilkanaście tysięcy złotych więcej, niż benzyniak o mocy 333 koni mechanicznych, którego przewagą jest także napęd na obie osie.

CUPRA Formentor po liftingu na pewno odniesie sukces. To atrakcyjny, wystarczająco praktyczny samochód, który oferuje dobre właściwości jezdne. Fundamentem popytu będzie na pewno podstawowy, 150-konny silnik benzynowy, który do tej pory miał ogromną przewagę udziałów rynkowych.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Hybrydowe Porsche 911

Hybrydowe Porsche 911 wjeżdża do Europy. Duża moc, dobre osiągi

Nowe silniki spalinowe

Nowe silniki spalinowe od Mazdy, Subaru i Toyoty. Każda marka ma inny priorytet