CUPRA to marka wywodząca się od SEAT-a. Ma jednak aspiracje, by zostać jak najbardziej niezależną formułą, czego dowodzi chęć tworzenia indywidualnych modeli.
Pierwszym z nich jest Formentor. Zacznijmy jednak od wizerunku, jaki od początku był budowany wokół tego tworu. Wszystko miało opierać się na emocjach i sportowych doznaniach. W końcu od razu zostały eksportowane najmocniejsze SEAT-y…
Może być tanio, ale…
Teraz wydaje się, że CUPRA ma zamiar trafić do szerszego grona klientów, czego dowodem jest cennik wspomnianego wyżej Formentora. Znajdziemy w nim bowiem nie tylko topową, 310-konną wersję z DSG i napędem 4Drive. Widnieje tam także konfiguracja z silnikiem 1.5 TSI pod maską. Dokładnie taki sam potencjał można znaleźć w konwencjonalnych samochodach miejskich lub kompaktowych hatchbackach.
Podczas gdy 310-konny Formentor osiąga setkę w 4,9 sekundy, bazowy wariant potrzebuje 8,9 sekundy, by rozpędzić się do takiej prędkości. Warto dodać, że rozwija maksymalnie 204 km/h. Wypada lepiej jedynie w zużyciu paliwa. Według producenta średnia w cyklu mieszanym powinna wynieść mniej niż 7 litrów benzyny.
Taka wersja to koszt 115 900 zł. Warto dodać, że istnieje możliwość doposażenia auta w przekładnie automatyczną. Wtedy cena rośnie do 124 300 zł. Bez względu na skrzynię, moc będzie zawsze przekazywana na oś przednią (napęd 4×4 jest zarezerwowany dla flagowego wariantu).
CUPRA Formentor 1.5 TSI – wyposażenie
Warto dodać, że wyposażenie 150-konnego Formentora jest bogate i niewiele różni się od tego z 310-konnej odmiany. Klient otrzymuje seryjnie m.in.: asystenta świateł drogowych, predykcyjny tempomat, selektor trybów jazdy, system rozpoznawania znaków, wspomaganie parkowania z czujnikami przód/tył, kamerę cofania, 7 poduszek powietrznych, zaczepy ISOFIX, progresywne wspomaganie układu kierowniczego, automatyczną klimatyzację, cyfrowe wskaźniki, czujniki deszczu i zmierzchu, podgrzewane fotele i kierownicę, Bluetooth, 10-calowy ekran dotykowy, 6 głośników, oświetlenie ledowe (z zewnątrz i wewnątrz), 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele, czarną podsufitkę oraz aluminiowe nakładki na pedały.