w

CUPRA Formentor już za 115 900 zł! A nie, czekaj. Ma zaledwie 150 KM…

CUPRA Formentor 1.5 TSI cennik
CUPRA Formentor już za 115 900 zł! A nie, czekaj. Ma zaledwie 150 KM...

CUPRA to marka wywodząca się od SEAT-a. Ma jednak aspiracje, by zostać jak najbardziej niezależną formułą, czego dowodzi chęć tworzenia indywidualnych modeli.

Pierwszym z nich jest Formentor. Zacznijmy jednak od wizerunku, jaki od początku był budowany wokół tego tworu. Wszystko miało opierać się na emocjach i sportowych doznaniach. W końcu od razu zostały eksportowane najmocniejsze SEAT-y…

Może być tanio, ale…

Teraz wydaje się, że CUPRA ma zamiar trafić do szerszego grona klientów, czego dowodem jest cennik wspomnianego wyżej Formentora. Znajdziemy w nim bowiem nie tylko topową, 310-konną wersję z DSG i napędem 4Drive. Widnieje tam także konfiguracja z silnikiem 1.5 TSI pod maską. Dokładnie taki sam potencjał można znaleźć w konwencjonalnych samochodach miejskich lub kompaktowych hatchbackach.

Podczas gdy 310-konny Formentor osiąga setkę w 4,9 sekundy, bazowy wariant potrzebuje 8,9 sekundy, by rozpędzić się do takiej prędkości. Warto dodać, że rozwija maksymalnie 204 km/h. Wypada lepiej jedynie w zużyciu paliwa. Według producenta średnia w cyklu mieszanym powinna wynieść mniej niż 7 litrów benzyny.

CUPRA Formentor 1.5 TSI dane techniczne
Bazowy wariant ma pod maską silnik 1.5 TSI generujący 150 KM

Taka wersja to koszt 115 900 zł. Warto dodać, że istnieje możliwość doposażenia auta w przekładnie automatyczną. Wtedy cena rośnie do 124 300 zł. Bez względu na skrzynię, moc będzie zawsze przekazywana na oś przednią (napęd 4×4 jest zarezerwowany dla flagowego wariantu).

CUPRA Formentor 1.5 TSI – wyposażenie

Warto dodać, że wyposażenie 150-konnego Formentora jest bogate i niewiele różni się od tego z 310-konnej odmiany. Klient otrzymuje seryjnie m.in.: asystenta świateł drogowych, predykcyjny tempomat, selektor trybów jazdy, system rozpoznawania znaków, wspomaganie parkowania z czujnikami przód/tył, kamerę cofania, 7 poduszek powietrznych, zaczepy ISOFIX, progresywne wspomaganie układu kierowniczego, automatyczną klimatyzację, cyfrowe wskaźniki, czujniki deszczu i zmierzchu, podgrzewane fotele i kierownicę, Bluetooth, 10-calowy ekran dotykowy, 6 głośników, oświetlenie ledowe (z zewnątrz i wewnątrz), 18-calowe felgi aluminiowe, sportowe fotele, czarną podsufitkę oraz aluminiowe nakładki na pedały.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Korek na autostradzie i wypadek przez nieuwagę

Co za dzwon! Wszystko przez zagapienie kierowcy SUV-a

RAM 1500 prędkość maksymalna

Kultowy pick-up z V8 na niemieckiej autostradzie: Jaką prędkość osiągnie?