Citroen uzupełnia ofertą kompaktowego SUV-a. C5 Aircross doczekał się właśnie wersji hybrydowej typu plug-in.
Pod względem stylistycznym nie ma większych zmian. Bystre oko dostrzeże jedynie dwie klapki po dwóch stronach. Jedna skrywa klasyczny wlew paliwa, a druga – gniazdo ładowania. Fundamentem technologii jest benzynowy silnik o pojemności 1,6 litra i mocy 180 KM. Uzupełnia go jednostka elektryczna rozwijająca 109 KM. Moc systemowa obu jednocześnie pracujących konstrukcji to 225 KM i 320 Nm. Cały potencjał trafia na oś przednią za pośrednictwem 8-biegowej przekładni automatycznej.
Na samej elektryczności będzie można pokonać około 50 km. Taki zasięg zapewnia bateria o pojemności 13,2 kWh. Aby naładować pusty akumulator potrzeba 2 godzin, jeżeli skorzystamy z wallboxa. W przypadku zwykłego gniazda, ten sam proces trwa 7 godzin. Warto zaznaczyć, że maksymalna prędkość bez aktywacji silnika spalinowego to około 135 km/h.
Ceny w Polsce nie zostały jeszcze ujawnione, ale we Francji to wydatek przynajmniej 39 950 euro.