w

Citroen C5 Aircross coraz bliżej Europy

Flagowy SUV francuskiej marki jest od jakiegoś czasu dostępny na rynku chińskim. W drugiej połowie tego roku trafi także na Stary Kontynent.

To oczywiście bliźniak Peugeota 3008 i Opla Grandlanda X – bazuje na tej samej modularnej płycie podłogowej (EMP2) i wykorzystuje wiele wspólnych podzespołów (jednostki, skrzynie biegów). Ma jednak przypaść do gustu innym klientom, czego dowodem jest design – zarówno karoserii, jak i wnętrza.

Auto wygląda bardzo masywnie, co jest zasługa obłych zderzaków i takich też błotników. Nie zabrakło również charakterystycznego pasa przedniego z trzema poziomami oświetlenia. Z tyłu dominują natomiast poziomo wkomponowane lampy i szeroka klapa bagażnika.

Z kolei wnętrze to ukłon w stronę fanów personalizacji. Według wstępnych zapowiedzi, w ofercie znajdzie się przynajmniej 30 różnych kombinacji. Można także liczyć na duży ekran multimedialny, ciekawy zestaw wskaźników i wiele praktycznych wnęk/schowków. Kabina została zaprojektowana pod kątem praktyczności – z tyłu znajdują się trzy osobne fotele, które można indywidualnie przesuwać. Standardowa pojemność bagażnika to 580 litrów.

Wśród silników znajdziemy oczywiście konstrukcje PureTech i BlueHDi. Bazową propozycją powinien być 130-konny benzyniak współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną. Więcej szczegółów technicznych powinniśmy poznać niebawem.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Utrata panowania nad autem – cudem uniknięte zderzenie… (Video)

Arnold Schwarzenegger vs Sylvester Stallone – który ma lepsze auta? (Video)