Flagowy SUV francuskiej marki jest od jakiegoś czasu dostępny na rynku chińskim. W drugiej połowie tego roku trafi także na Stary Kontynent.
To oczywiście bliźniak Peugeota 3008 i Opla Grandlanda X – bazuje na tej samej modularnej płycie podłogowej (EMP2) i wykorzystuje wiele wspólnych podzespołów (jednostki, skrzynie biegów). Ma jednak przypaść do gustu innym klientom, czego dowodem jest design – zarówno karoserii, jak i wnętrza.
Auto wygląda bardzo masywnie, co jest zasługa obłych zderzaków i takich też błotników. Nie zabrakło również charakterystycznego pasa przedniego z trzema poziomami oświetlenia. Z tyłu dominują natomiast poziomo wkomponowane lampy i szeroka klapa bagażnika.
Z kolei wnętrze to ukłon w stronę fanów personalizacji. Według wstępnych zapowiedzi, w ofercie znajdzie się przynajmniej 30 różnych kombinacji. Można także liczyć na duży ekran multimedialny, ciekawy zestaw wskaźników i wiele praktycznych wnęk/schowków. Kabina została zaprojektowana pod kątem praktyczności – z tyłu znajdują się trzy osobne fotele, które można indywidualnie przesuwać. Standardowa pojemność bagażnika to 580 litrów.
Wśród silników znajdziemy oczywiście konstrukcje PureTech i BlueHDi. Bazową propozycją powinien być 130-konny benzyniak współpracujący z 6-biegową przekładnią manualną. Więcej szczegółów technicznych powinniśmy poznać niebawem.