w

Citroen C4 X – cena w Polsce. „Uterenowiony” sedan od 106 tysięcy złotych

Citroen C4 X
Citroen C4 X - cena w Polsce. "Uterenowiony" sedan od 106 tysięcy złotych

Polski oddział francuskiej marki ujawnił klientom ofertę dotyczącą najnowszego modelu. Zapowiada się ciekawy gracz, który może namieszać w segmencie C.

Zacznijmy od tego, że uterenowiony sedan to rzadkość. Kiedyś taki samochód miało w ofercie Volvo (S60 Cross Country). Nie był to jednak kompakt. Można pokusić się o stwierdzenie, że Citroen C4 X jest więc jedyny w swoim rodzaju. I nie ma w tym przesady.

I tu trochę pokręcimy nosem. Szkoda, że to wariant czterodrzwiowy. Taką sylwetkę mógłby mieć liftback. Klapa bagażnika otwierana wraz z szybą znacząco wpłynęłaby na praktyczność. Trzeba jednak cieszyć się z tego, co jest.

Nowy Citroen C4 X
Sylwetka sedana z osłonami typowymi dla crossovera to dziś rzadkość

Sylwetkę tego auta już opisywaliśmy, dlatego zachęcamy zajrzeć do poprzedniego artykułu na jego temat. Niemniej jednak możemy powtórzyć, że design francuskiego modelu prezentuje się naprawdę ciekawie. Jest oryginalny, a przy tym nie ma w sobie kontrowersyjnych akcentów. To może spodobać się szerokiej klienteli.

>Citroen C4 X 2023. Niespodzianka francuskiej marki

Atrybuty crossovera widać z każdej strony. Przybrały one postać plastikowych, czarnych osłon, które chronią dolne partie karoserii. Producent nie podał prześwitu, ale można przypuszczać, że wynosi on około 16 centymetrów.

Citroen C4 X - wnętrze
Citroen C4 X – wnętrze

Wnętrze w dużym stopniu zostało przejęte z podstawowego C4, co oznacza przyzwoite materiały, przejrzysty kokpit (z fizycznym panelem klimatyzacji!) oraz garść praktycznych, przydatnych rozwiązań. Jeżeli chodzi o przestronność, to cztery dorosłe osoby nie powinny narzekać. Pojemność bagażnik wynosi 510 litrów.

Citroen C4 X - bagażnik
Citroen C4 X – bagażnik

Warto również wspomnieć o wersjach silnikowych. Cennik Citroena C4 X obejmuje cztery konfiguracje. I każda z nich jest dla kogoś innego. Wystarczy dodać, że w oferta obejmuje silniki benzynowe, diesla i wersję elektryczną. Oto, co one oferują:

  • 1.2 PureTech (102 konie mechaniczne, 205 niutonometrów, sześciobiegowa skrzynia manualna, napęd na oś przednią, 0-100 km/h: 11,6 sekundy, v-max: 194 km/h, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,3 litra)
  • 1.2 PureTech 130 EAT8 (130 koni mechanicznych, 230 niutonometrów, ośmiobiegowa skrzynia automatyczna, napęd na oś przednią, 0-100 km/h: 10,3 sekundy, v-max: 210 km/h, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 5,8 litra)
  • 1.5 BlueHDi EAT8 (130 koni mechanicznych, 300 niutonometrów, ośmiobiegowa skrzynia automatyczna, napęd na oś przednią, 0-100 km/h: 10,8 sekundy, v-max: 210 km/h, średnie zużycie paliwa w cyklu mieszanym: 4,9 litra)
  • EV 136 (136 koni mechanicznych, 260 niutonometrów, napęd na oś przednią, 0-100 km/h: 10 sekund, v-max: 150 km/h, pojemność baterii: 50 kWh)

Jak widać, tylko bazowy silnik spalinowy występuje z sześciobiegową skrzynią manualną. Pozostałe wersje na paliwo dysponują ośmiobiegowymi autami. Odmiana elektryczna oferuje natomiast rozwiązania znane choćby z Peugeota e-208.

Citroen C4 X – cennik

Za podstawową konfigurację trzeba zapłacić 106 600 złotych. Co dostajemy za tę kwotę? Egzemplarz z silnikiem 1.2 PureTech o mocy 100 koni mechanicznych. Współpracuje on z sześciobiegową skrzynią manualną, która kieruje potencjał na przednią oś (jak każda inna odmiana).

Podstawowy wariant wyposażenia nosi nazwę Feel i oferuje m.in.: zawieszenie z progresywnymi ogranicznikami hydraulicznymi, centralny zamek, ogranicznik prędkości, wskaźnik optymalnej zmiany biegów, wspomaganie ruszania na wzniesieniu, elektryczny hamulec postojowy, skórzaną kierownicę, tempomat, fotele kierowcy i pasażera z sześciostopniową regulacją.

Na tym nie koniec. Odmiana Feel obejmuje także: reflektory ECO LED, klimatyzację automatyczną (dwustrefową), 10-calowy ekran dotykowych, zestaw audio z sześcioma głośnikami, tylne czujniki parkowania, cyfrowe wskaźniki (5,5 cala), systemy rozpoznawania znaków, utrzymywania na pasie ruchu, wykrywania zmęczenia kierowcy, wykrywania pieszych i rowerzystów z funkcją awaryjnego hamowania (7-85 km/h) oraz 18-calowe felgi stalowe z kołpakami imitującymi felgi.

Citroen C4 X cena
Citroen C4 X – cennik

Jak widać, nawet podstawa jest bardzo bogata. W ofercie jest też 130-konna wersja tego samego silnika. Warto podkreślić, że występuje ona bazowo z ośmiobiegowym automatem oraz drugim poziomem wyposażenia (Feel Pack). Cena? 121 900 złotych.

Co bardzo ważne, Citroen C4 X ma także silnik Diesla. To znana i lubiana jednostka 1.5 BlueHDi, która generuje 130 koni mechanicznych. Ona także ma w standardzie automat i drugi poziom wyposażenia. Trzeba na nią przeznaczyć 130 400 złotych.

Na koniec pozostaje 136-konna wersja elektryczna. Można ją nabyć w każdym z czterech poziomów wyposażenia. W najuboższej (ale wciąż naprawdę rozsądnie skonfigurowanej) wersji stanowi wydatek 178 200 złotych.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojtek

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Sosnowiec wypadek na Mireckiego

Sosnowiec. Użytkowniczka hulajnogi wjechała w auto. Policja wskazała winnego (wideo)

Czołowe zderzenie na wąskiej drodze

Chwile grozy na wąskiej drodze. Nie udało się uniknąć zderzenia czołowego (wideo)