w

Citroen C4 X 2023. Niespodzianka francuskiej marki

C4X
Citroen C4 X 2023. Niespodzianka francuskiej marki

Po debiucie „piątki” można było spodziewać się chwili ciszy u francuskiej marki. Tymczasem wydarzyło się coś odwrotnego – kolejny debiut!

Oto Citroen C4 X 2023. Tak, to kolejny crossover, który dołącza do gamy „X”. Jak można się domyślać wypełnia kolejną niszę w segmencie C. Można go nazwać przedłużoną wersją konwencjonalnego C4.

Sylwetka jest jednak nieco inna, niż w C5 X. Wszystko za sprawą nietypowo poprowadzonej linii tylnej części nadwozia. Mówiąc konkretniej, to nie liftback tylko sedan z uterenowionymi atrybutami. Trzeba przyznać, że prezentuje się intrygująco.

Citroen C4 X 2023
Tylna część nadwozia została wyraźnie wydłużona

Pas przedni jest zbieżny z tym, co znamy. Zdobią go charakterystyczne reflektory oraz światła LED do jazdy dziennej. Profil ujawnia natomiast mocno opadającą linię dachu, osłony dolnych części nadwozia oraz wyraźnie odcinającą się klapę. Tylne lampy prezentują się całkiem ładnie, podobnie jak wspomniana klapa z charakterystycznymi przetłoczeniami.

Citroen C4 X 2023 - wnętrze
Kokpit został przejęty ze zwykłego C4, co oznacza niezłe materiały i dobrą ergonomię

Z kolei we wnętrzu mamy to, czego możemy się spodziewać – prosty i przemyślany kokpit z fizycznym panelem klimatyzacji, cyfrowymi wskaźnikami i nowoczesnymi multimediami. Jeżeli chodzi o przestrzeń, to w drugim rzędzie powinno być jej nieco więcej. Warto dodać, że bagażnik ma 510 litrów pojemności.

Citroen C4 X 2023 – dane techniczne

Nowa wersja nadwoziowa jest dłuższa od tej dotychczasowej, jednak rozstaw osi pozostał ten sam i wynosi 2670 milimetrów. Gwoli ścisłości, Citroen C4 X 2023 ma 4600 milimetrów długości. To naprawdę sporo.

Citroen C4 X - bagażnik
Bagażnik oferuje 510 litrów, ale jego możliwości ogranicza wąski otwór załadunkowy

Samochód bazuje na płycie CMP, która jest przystosowana do mniejszych modeli koncernu Stellantis. Na wielu rynkach europejskich (np. Portugalia, Belgia, Niemcy), nowy model doczeka się tylko wersji elektrycznej (e-C4 X). Ma ona oferować 136 koni mechanicznych i 260 niutonometrów, co zapewni setkę w 9,6 sekundy. Zasięg może wynieść do 360 kilometrów.

Citroen e-C4 X
Wersja elektryczna oferuje 136 koni mechanicznych

Wybrane kraje otrzymają także gamę jednostek spalinowych opartą na silnikach 1.2 PureTech (100-130 koni mechanicznych) i 1.5 BlueHDi (120-130 koni mechanicznych). Mamy nadzieję, że wśród nich będzie Polska.

Citroen C4 X - front
Pas przedni jest taki sam, jak w konwencjonalnym C4

Citroen C4 X 2023 i jego elektryczna wersja będą produkowane w Villaverde w Madrycie (Hiszpania). Sprzedaż rozpocznie się jesienią 2022 roku.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. Nie podoba mi się, posiadam C6 i taka bym kupił . Poprzednio miałem dwie C5 tez byłem zadowolony. Dajcie mi C6. Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Elantra tuning

Kryzys tożsamości pewnego Hyundaia. Właściciela poniosła fantazja

Nieudane lakierowanie samochodu

Lakierowanie auta za drogie? „Potrzymaj mi piwo”