w

Citroen C-Elysee WTCC

W miesiąc po potwierdzeniu przystąpienia do rywalizacji w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych od sezonu 2014, Citroën przedstawia model, którym na torach ścigać się będzie Sébastien Loeb. Citroën C-Elysée WTCC jest pierwszym samochodem zbudowanym według przepisów nowego regulaminu tej serii wyścigowej, przygotowywanego przez FIA na przyszły sezon.

 

26 września ubiegłego roku, przy okazji konferencji prasowej na Salonie Samochodowym w Paryżu, Frédéric Banzet, Yves Matton i Sébastien Loeb wspólnie ogłosili plany wzięcia przez Citroëna udziału w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Samochodów Turystycznych. Tuż przed tym wydarzeniem, w obecności dziennikarzy odbyła się światowa premiera modelu C-Elysée. W dziesięć miesięcy później poznajemy wspólną konsekwencję tych dwóch faktów: Citroën udostępnia pierwsze zdjęcia i informacje dotyczące modelu C-Elysée WTCC!

 

Citroën C-Elysée, sedan segmentu C, to efekt znakomitych kompetencji francuskiej marki w dziedzinie konstrukcji i jakości, kierowany w pierwszym rzędzie na rynki międzynarodowe cechujące się szybkim tempem wzrostu, takie jak kraje Ameryki Łacińskiej, basenu Morza Śródziemnego, Chiny i Rosja. Już obecnie C-Elysée wygrywa plebiscyty ogłaszane wśród klientów i z przekroczoną już liczbą rejestracji 30 tys. egz. przewyższa pierwotnie zakładane cele sprzedaży o ponad 30%.

 

?Wybór modelu C-Elysée jako bazy do przygotowania wersji wyścigowej do serii WTCC jest mocnym świadectwem naszej woli wykorzystania rywalizacji sportowej jako działania aktywnie wspomagającego rozwój handlowy naszej marki? ? podkreślił Frédéric Banzet, Dyrektor Generalny Citroëna.- ?Kalendarz Wyścigowych Mistrzostw Świata, obejmujący rundy w Ameryce Łacińskiej, Maroko, Chinach i Rosji, ma zasięg światowy i posłuży nam jako okazja do efektownego pokazania publiczności sportowej C-Elysée ? modelu stanowiącego obecnie główne narzędzie naszej polityki rozwoju Marki?.

 

?Ze ściśle technicznego punktu widzenia, należało wybrać samochód o nadwoziu trójbryłowym, ponieważ sedany cechują się najlepszymi własnościami aerodynamicznymi. Również z tego powodu wybór modelu C-Elysée doskonale pasował do naszych planów? ? dodał Xavier Mestelan-Pinon, Dyrektor Techniczny Citroën Racing.- ?Wychodząc od tego podstawowego założenia, mogliśmy stosunkowo łatwo stworzyć wersję wyczynową na bazie naszego modelu. Będzie to nasz pierwszy samochód tego typu, dlatego czeka nas wiele prób i testów, które zweryfikują słuszność dokonanych przez nas wyborów. Mamy przed sobą dużo pracy, ale dzięki temu wyzwanie, jakie podjęliśmy, jest dla nas szczególnie ekscytujące?.

 

C-Elysée WTCC, stojący nisko i szeroko na swoich 18-calowych kołach, sprawia imponujące wrażenie. W agresywnej partii przedniej z dolnym spojlerem dominuje grill atrapy z wydatnym logo Citroëna. Sportowego charakteru dodają karoserii mocno poszerzone błotniki przednie i tylne. Potężny spojler na klapie bagażnika ma za zadanie dociskać tylną oś do nawierzchni przy dużych prędkościach.

 

Pod maską Citroëna C-Elysée WTCC znajduje się benzynowy silnik 1.6 turbo z bezpośrednim wtryskiem mieszanki, podobny jak w rajdowym DS3 WRC. Korzystając z większego dozwolonego ciśnienia doładowania, w wersji WTCC osiąga on moc 380 KM, którą sześciobiegowa skrzynia sekwencyjna przekazuje na przednią oś.

 

Już w kilka dni po przejechaniu pierwszych metrów, Citroën C-Elysée WTCC rozpoczął program testów badawczo-rozwojowych. Jego pierwsza publiczna prezentacja odbędzie się przy okazji tegorocznego Międzynarodowego Salonu Samochodowego IAA we Frankfurcie (12-22 września).

 

Źródło: informacja prasowa, Citroen

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Era lekkich komputerów

SUV od Seata