w

Citroen Ami Buggy. Gdy nie masz psa, a chcesz być uroczy na plaży

My Ami Buggy
Citroen Ami Buggy. Gdy nie masz psa, a chcesz być uroczy na plaży

Francuska marka zaprezentowała nową wariację swojego wyjątkowo nietypowego, elektrycznego pojazdu.

Oto Citroen Ami Buggy w pełnej okazałości. Jest oczywiście projektem koncepcyjnym, który przedstawia wizje designerów próbujących dopasować produkt do niemal każdej grupy docelowej. Podobno osoby od 14. do 77. roku życia chciałyby dopisać ten sprzęt do listy świątecznych prezentów. Czy rzeczywiście tak jest? Pewnie w każdym roczniku znajdzie się ktoś taki…

Citroen Ami Buggy
My Ami Buggy ma w sobie wiele stylistycznego animuszu, który sugeruje zdolności w terenie

My Ami Buggy, bo tak brzmi jego dokładna nazwa, wyróżnia się osłonami reflektorów, dodatkowymi elementami świetlnymi, zapasowym kołem na dachu, poszerzonymi błotnikami, a nawet orurowaniem. Nie zabrakło także terenowych opon. Wydaje się, że prześwit został nieco powiększony.

Citroen Ami Buggy - wnętrze
Kokpit jest minimalistyczny i prosty. Nie ma tu nawet zwykłych drzwi

Wnętrze również ma swój styl. Znalazły się w nim fotele Advanced Comfort, które mają dwukrotnie większą grubość obić. Co ciekawe, nie ma tu standardowych drzwi. Jeżeli będzie padać, to istnieje możliwość montażu wodoodpornych paneli z miękkiego materiału (jak w Mehari).

Citroen Ami Buggy – off-road, ale lekki

Można śmiało zasugerować, że tym pojazdem da się zjechać bezpiecznie z asfaltu, ale trudno mówić o prawdziwie terenowych zdolnościach. Producent nie ujawnił danych technicznych, dlatego można podejrzewać, że odważna karoseria skrywa układ napędowy zwykłego Ami. To oznacza silnik elektryczny o mocy 8 koni mechanicznych, który umożliwia osiąganie 45 km/h.

Citroen Ami Buggy - fotele
Fotele wypełniono dwukrotnie grubszą pianką niż w „zwykłym” Ami

Uzupełnieniem tej skromnej jednostki jest bateria litowo-jonowa o pojemności 5,5 kWh. Ma ona zapewniać do 70 kilometrów zasięgu. Nie jest to szybkie auto, ale jego koncepcja zakłada możliwość prowadzenia przez osoby zarówno nieletnie, jak i starsze, co zdradza łatwość obsługi i prostotę konstrukcyjną.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Renault Megane Electric

Elektryczne Renault Megane E-Tech 2022 – ceny, dane techniczne, wersje wyposażenia

VW silniki TDI na parafinę

Przełom dla silników Diesla. Volkswagen wprowadził jednostki na paliwa parafinowe