w

Chiński eksport samochodowy notuje duży wzrost. To już są miliony

Chiński eksport samochodowy
Chiński eksport samochodowy notuje duży wzrost. To już są miliony

Sztucznie wymuszona rewolucja europejskiego przemysłu motoryzacyjnego jest wiatrem w żagle marek i koncernów z Kraju Środka, które wyczuły nową szansę na podbicie Starego Kontynentu.

Jeszcze kilka lat temu nikt nie traktował ich poważnie w tej branży, ale zła polityka w połączeniu z ogromnymi podatkami lokalnymi doprowadziły do poważnych konsekwencji. Dzięki takim decyzjom, chiński eksport samochodowy rośnie w szybkim tempie i już jest potężniejszy, niż ten japoński. A to mówi samo za siebie.

Najpierw pozwolili europejskim producentom „uciec” z fabrykami do Azji, co oczywiście było związane z mniejszymi kosztami wytwarzania. Później nałożyli kolejne restrykcje prawne (bezpieczeństwa i emisji). A teraz nakładają cła na chińskie marki, jakby to było lekarstwo na zło, które zostało wyrządzone. Absurd.

>

Chińczycy wiedzą, że to jest najlepszy moment na przekonanie Europejczyków do ich produktów. W kategoriach stylistyki, wyposażenia czy technologii nie mają się czego wstydzić. Tak naprawdę oferują już to samo, co renomowane firmy, tyle że w lepszych cenach.

Nic więc dziwnego, że pragmatyczni klienci coraz bardziej interesują się chińskimi markami. To naturalne, że większość nie zamierza przepłacać za bardzo podobny produkt. Technologia akumulatorowa dodatkowo zmniejszyła te różnice.

Chiński eksport samochodowy na dużym plusie

Wystarczy zwrócić uwagę na liczby, by zdać sobie sprawę o jak dużym graczu mówimy. W pierwszym półroczu, chiński eksport samochodowy wzrósł o 31 procent, co oznacza 2,79 miliona pojazdów. To horrendalna wartość.

Na drugim miejscu znalazła się Japonia z wynikiem 2,02 miliona pojazdów. A Chińczycy dopiero się rozkręcają. Warto w tym miejscu podkreślić, że eksport w znaczącej większości dotyczy samochodów z napędami spalinowymi. A to dodatkowo potęguje ten cały „europejski absurd”.

Chiński eksport samochodowy
Takie koncerny, jak BYD już mają swoje oferty produktowe w Polsce

Chiny są już największym eksporterem samochodów na świecie. W porównaniu do pierwszych sześciu miesięcy 2023 roku, wzrost jest naprawdę imponujący. Zaznaczmy, że 450 tysięcy uwzględnionych pojazdów to modele użytkowe.

Jeżeli chodzi o samochody elektryczne i zelektryfikowane, to ich liczba wyniosła 605 tysięcy sztuk. To też oznacza, że 2,19 miliona egzemplarzy na eksport posiadało napęd stricte spalinowy. I te różnice w proporcjach powinny się utrzymać przynajmniej kilka lat. Największe chińskie koncerny to Chery (532 000 sztuk na eksport), SAIC (439 000 sztuk), Cahngan (285 000 sztuk), Geely (242 000 sztuk) i BYD (207 000 sztuk).

Avatar photo

Dodane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Jeep Dune Digital Concept

Jeep Dune Digital Concept. Ma być dzielny na krawężnikach

Back to School hulajnoga elektryczna

Zbliżają się powroty do szkoły i na uczelnię. Elektryczne hulajnogi mogą je ułatwić!