w

Chery Hunting Wild bierze na celownik BMW i5. Ma oferować więcej za mniej

Chery Hunting Wild Concept
Chery Hunting Wild Concept

Chińczycy dopiero nabierają tempa. Rozwój tamtejszego przemysłu motoryzacyjnego jest po prostu imponujący. Wymuszona zmiana technologiczna, która została niejako narzucona przez europejskie władze, sprowokowała nowe rozdanie i wiatr w żagle marek z Państwa Środka.

Czy rzeczywiście taki był cel Unii Europejskiej? Podejrzewamy, że nie, ale krótkowzroczność polityków nie jest niczym nowym. Złe decyzje w tym kontekście są podejmowane od dwudziestu lat. Niestety, nie da się cofnąć czasu. Tymczasem Azjaci napierają coraz bardziej. Kolejnym tego przykładem jest Chery Hunting Wild Concept.

Jak sugeruje sama nazwa, jest to koncept, ale zapowiadający wersję produkcyjną, która ma nie odbiegać stylistycznie. I można w to uwierzyć, bo projekt nie wygląda przesadnie futurystycznie i mógłby śmiało wyjechać na drogi.

Chery Hunting Wild Concept
Chery Hunting Wild Concept

Pas przedni ma oryginalną formę. Nawet wypełnienia reflektorów LED są ciekawe. Do tego dochodzi zderzak z wyraźnymi krzywiznami. Z kolei maska wyraźnie zachodzi na błotniki – jest bardzo szeroka.

Profil ujawnia sylwetkę przerośniętego hatchbacka. Słupki zostały zasłonięte przeszkleniami. Podejrzewamy jednak, że wariant produkcyjny będzie nimi dysponował od zewnątrz. Spojler być może zdoła się utrzymać.

Tył jest minimalistyczny. Głównym motywem jest pas świetlny, który łączy się z wyrazistymi przetłoczeniami i sztucznymi wylotami powietrza. Całość prezentuje się naprawdę przyzwoicie i może trafić w gusta europejskiej klienteli.

Chery Hunting Wild Concept – nie tylko design

Chińska nowość ma 5053 milimetrów długości, 2010 milimetrów szerokości oraz 1560 milimetrów wysokości. Jej rozstaw osi to aż 3100 milimetrów. BMW i5 ma zbliżoną długość, ale pozostałymi parametrami ustępuje prezentowanemu pojazdowi.

Chery Hunting Wild Concept bazuje na architekturze 800 V z akumulatorem półprzewodnikowym. Zaletą takiej konstrukcji jest większa gęstość, a co za tym idzie – wydajność na wyższym poziomie. Producent nie ujawnił jednak zasięgu.

Ze wstępnych informacji wynika, że auto wyposażono w pneumatyczne zawieszenie, które dostosowuje się do warunków panujących na drodze. Za hamowanie mają odpowiadać hamulce firmy Brembo.

Hunting Wild ma oferować godne właściwości jezdne. Oprócz precyzji układu kierowniczego, można liczyć na system tylnych kół skrętnych. Podejrzewamy, że nie zabraknie również asystenta jazdy autonomicznej.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Volkswagen ID Buzz Cargo

Volkswagen ID Buzz Cargo z fabrycznym pakietem. Tylne szyby to atrapy

Nowa Honda Passport

Nowa Honda Passport ma silnik V6 i przydałaby się w Europie!