w

Cenna kampania Lexusa na rzecz bezpieczeństwa. Odłóż smartfon, gdy prowadzisz! (wideo)

Kampania Lexusa dotycząca smartfonów
Cenna kampania Lexusa na rzecz bezpieczeństwa. Odłóż smartfon, gdy prowadzisz! (wideo)

Lexus inwestuje w liczne projekty, których zadaniem jest poprawa bezpieczeństwa. Wśród nich są oczywiście kampanie społeczne.

I oto jedna z nich. Według organizacji National Highway Traffic Safety Administration, osoba prowadząca pojazd potrzebuje przeciętnie 4,6 sekundy na sprawdzenie telefonu po otrzymaniu wiadomości tekstowej.

Choć z perspektywy dnia nie jest to długi okres, za kierownicą może okazać się wyjątkowo długi. Kierowca odwraca uwagę od drogi przez niemal 5 sekund, co może doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji.

Japońska marka premium postanowiła więc wyposażyć Lexusa NX w elektrochromatyczne szyby i posadziła „za sterami” młodych ludzi z różnych grup społecznych. W (najmniej) odpowiednim momencie odbierała widoczność kierowców na kilka sekund, by z innej perspektywy pokazać, jak istotny jest ten czas.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW F30 with grill from G80

BMW Serii 3 F30 z wielkim grillem. To się dzieje naprawdę.

Skok autem z nasypu kolejowego

Nasyp kolejowy niczym skocznia: Kierowca zaliczył owocowe lądowanie (wideo)