w

Camaro Z/28 2014 ? jeszcze więcej? Camaro

Podczas Salonu Samochodowego w Nowym Jorku Chevrolet zaprezentował linię nieco odmienionych modeli Camaro 2014. Niewątpliwą ozdobą stoiska była wersją Z/28, będąca najbardziej kultowym Camaro w historii.

 

Modele Camaro 2014 wyróżniają się nieco inaczej wystylizowanym nadwoziem, które zostało aerodynamicznie wyprofilowane w celu zwiększenia efektywności chłodzenia a także stabilności samochodu podczas jazdy z dużą prędkością. Nowe Camaro Z/28 zawiera również pełny pakiet aerodynamiczny, zapewniający większą siłę docisku, co sprawia, że model ten jest najlepiej dostosowanym do jazdy na torze Camaro w historii.
Pierwsze Camaro Z/28 zadebiutowało na rynku w 1967 roku i powstało z myślą o uczestnictwie w wyścigach Trans-Am klasy 2 organizowanych przez Sports Car Club of America. Samochód był wyposażony w mniejszy i lżejszy silnik V8 o pojemności 302 cali sześciennych, który zapewniał lepsze wyważenie, układ kierowniczy o krótszym przełożeniu oraz wytrzymałe zawieszenie do jazdy po torze. Z uwagi na sportowy charakter auta producent nie oferował w modelu Camaro Z/28 z 1968 roku klimatyzacji ani automatycznej skrzyni biegów.

 

Mimo że nowe Camaro Z/28 nie jest przeznaczone do uczestnictwa w żadnej serii wyścigowej, powstało z myślą o wykorzystaniu na torze. Testy dowiodły, że wersja Z/28 jest o trzy sekundy szybsza na każdym okrążeniu od Camaro ZL1. Takie wyniki udało się osiągnąć dzięki zwiększonej przyczepności, sile hamowania i zredukowanej masie własnej.

 

Podobnie, jak pierwsze Camaro Z/28, samochód z roku modelowego 2014 będzie oferowany wyłącznie z manualną skrzynią biegów. Klimatyzacja jest dostępna w ramach wyposażenia opcjonalnego!

 

Najmocniejszym silnikiem ?konwencjonalnego? Camaro jest 580-konna doładowana jednostka 6,2 l LSA. W tym modelu wykorzystano natomiast lżejszy silnik wolnossący 7,0 l LS7, który zadebiutował w Chevrolecie Corvette Z06.

 

Ręcznie składane V8 o pojemności 7 litrów (427 cali sześciennych) zostało opracowane we współpracy z Corvette Racing i cechują je takie elementy, jak tytanowe zawory wlotowe i korbowody, a także zawory wylotowe wypełnione sodem. Camaro Z/28 będzie oferowane wyłącznie z sześciobiegową manualną skrzynią biegów Tremec TR6060, która dostarcza pełną moc do tylnych kół poprzez mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

 

Auto porusza się na oponach 305/30ZR19 Pirelli PZero Trofeo R, które po raz pierwszy znalazły się w seryjnym samochodzie. Są to prawdopodobnie najszersze na świecie opony, jakie zastosowano na przedniej osi auta fabrycznego.

 

Camaro zostało również wyposażone w węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe Brembo Carbon Ceramic Matrix oraz zaciski hamulcowe typu monoblock. Przy przednich tarczach o wymiarach 394 x 36 mm znalazły się zaciski sześciotłoczkowe, natomiast tylne tarcze o wymiarach 390 x 32 mm zostały wyposażone w zaciski czterotłoczkowe.

 

Autor: Artur Balwisz, Chevrolet
Zdjęcia: Chevrolet 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Oficjalne dane Mercedesa CLA 45 AMG

Nowa Kia Soul