w

BYD Seal X może trafić do Polski. Ma 416 KM i napęd na obie osie

BYD Seal X
BYD Seal X może trafić do Polski. Ma 416 KM i nowoczesny akumulator trakcyjny

Chiński producent samochodów ma w planach ekspansję europejskich rynków. Na horyzoncie jest również Polska, gdzie początkowo pojawią się trzy lub cztery modele.

Azjaci jeszcze nie ujawnili, czego dokładnie mogą spodziewać się klienci ze Starego Kontynentu. Jednym z kandydatów na debiutanta jest BYD SEAL X, czyli topowa wersja dużego hatchbacka, który odnosi sukcesy na lokalnym rynku.

Koncept, który go zapowiadał był odważniejszy stylistycznie, ale wersja produkcyjna też wygląda przyzwoicie. Uwagę zwraca body kit, który obejmuje przeprojektowane zderzaki, nakładki progowe, dyfuzor z wbudowanym światłem nawiązującym do bolidów oraz dedykowane oznaczenia.

BYD Seal X
BYD Seal X

Krótko mówiąc, auto wygląda bardziej charakterni, niż w konwencjonalnej wersji. Jesteśmy ciekawi, czy koncern zaoferuje również taki pakiet stylistyczny dla tych słabszych odmian napędowych – wzorem ofert Mercedesa i BMW (zestawy designerskie AMG i M).

Warto podkreślić, że nie są to jeszcze oficjalne fotografie flagowej konfiguracji. Jak zwykle w takich przypadkach, zdjęcia zostały udostępnione przez chińskie Ministerstwo Przemysłu i Technologii Informacyjnych (MIIT), które ma funkcję zatwierdzającą i nadzorującą.

BYD Seal X – dużo mocy

I tu trzeba zaznaczyć, że prezentowany model będzie oferowany w dwóch odmianach. Pierwsza z nich oferuje 215 koni mechanicznych, co wydaje się skromną wartością, jak na usportowiony kompakt. Zaletą tej wersji jest jednak napęd na tylną oś, który w odpowiednich rękach może dać sporo frajdy.

Mimo tego, wydaje się, że większe emocje i tak wzbudzi wariant dwusilnikowy, który ma oddawać do dyspozycji użytkownika aż 416 koni mechanicznych. Jak łatwo wywnioskować, potencjał dwóch jednostek trafia na obie osie.

>BYD Shark to nowy pick-up, który może zmienić układ sił

Producent nie ujawnił jeszcze wszystkich szczegółów technicznych dotyczących debiutującego samochodu. Wiemy jednak, że obie konfiguracje napędowe otrzymają akumulator Blade z działu FinDreams. To konstrukcja fosforano-litowo-żelazowa.

Oficjalna premiera BYD Seal X powinna nastąpić w ciągu najbliższych tygodni. Debiut na rodzimym rynku przewidziany jest na drugą połowę bieżącego roku. Biorąc pod uwagę rozsądną strategię koncernu, spodziewamy się przyzwoitych cen.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pensylwania korzystanie z telefonów

W tym stanie USA możesz bawić się telefonem podczas jazdy. Nowe kary będą śmiesznie małe

Tesla Niemcy składowisko aut

Tesla musiała znaleźć nowe miejsce na składowanie aut. Popyt jest niewystarczający