Legendarny model wziął udział w porównaniu z samym sobą. W rzędzie ustawiono trzy wersje tego kultowego auta.
Bratobójczy pojedynek Porsche 911 wykazuje różnice w osiągach między różnymi konfiguracjami napędowymi. Wzięły w nim udział wersje GT2 RS, Turbo S oraz GT3. Każda z nich budzi duże emocje i stanowi obiekt pożądania wielu fanów motoryzacji.
Warto dodać, że wszystkie wybrane warianty mają sportowy charakter i można je uznać niemal wyczynowymi. Krótko mówiąc, nadają się do jazdy po torze, ale też poradzą sobie w codziennej eksploatacji, co odróżnia ten model od licznej konkurencji.
Wielki pojedynek Porsche 911
Przejdźmy jednak do kluczowych kwestii związanych z danymi technicznymi. Porsche 911 Turbo S skrywa podwójnie doładowany, sześciocylindrowy silnik o pojemności 3,8 litra, który generuje aż 650 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów. Wszystkie argumenty trafiają oczywiście na obie osie. Masa własna pojazdu wynosi 1640 kilogramy.
Z kolei Porsche 911 GT2 RS posiada ten sam silnik, tyle że podkręcony do 700 koni mechanicznych, ale za to z mniejszym momentem obrotowym (750 niutonometrów). Samochód jest wyraźnie lżejszy i waży 1470 kilogramów, jednakże cały jego potencjał trafia jedynie na tylną oś.
Na koniec pozostawiliśmy Porsche 911 GT3, które skrywa doładowaną, wolnossącą jednostkę o pojemności 4 litrów. Oddaje ona do dyspozycji 510 koni mechanicznych i 470 niutonometrów. To najlżejsza z wymienionych konfiguracji – waży 1435 kilogramów. Podobnie jak GT2 RS, występuje z tylnym napędem.
Który z tych samochodów jest najskuteczniejszy na prostym odcinku ze startu zatrzymanego? Panowie z kanału carwow postanowili odpowiedzieć na to pytanie.