w

Brabus A 220 CDI D3

Zachodni tuner zainteresował się niedawno po raz drugi Mercedesem klasy A. Tym razem silnik o zapłonie samoczynnym zyskał oznaczenie D3 (jego pełna nazwa po tuningu Brabusa brzmi odtąd CDI D3).

 

Seryjnie w klasie A jednostka CDI ma pojemność 2,1 litra i generuje 170 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1400-3400 obr./min. W silniku inżynierowie Mercedesa zainstalowali sprężarki o zmiennej geometrii.

 

Specjaliści Brabusa domontowali w magistralę CAN moduł Eco PowerExtra. Motor zyskał dzięki temu 40 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wzrósł o 60 Nm.

 

Pytanie tylko, czy jednostka po tuningu okaże się realnie lepsza w codziennej eksploatacji. Sprint od 0 do 100 km/h polepszył się o 0,3 sekundy, a prędkość maksymalna wzrosła do 230 km/h.

 

Brabus poprawił brzmienie wydechu – odtąd jest bardziej zadziorne, sportowe. Ponadto upiększył klasę A 19-calowymi felgami Monoblock F. W skład pakietu wchodzą również listwa pod przednim zderzakiem, niewielka osłona między rurami wydechowymi oraz zamontowany z tyłu spojler dachowy.

 

Autor: Miłosz Bagiński-Żyta
Źródło: Brabus

 

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Range Rover w wersji hybrydowej

Legendy motoryzacji: BMW M3 E30 (1986-1991)