Zachodni tuner zainteresował się niedawno po raz drugi Mercedesem klasy A. Tym razem silnik o zapłonie samoczynnym zyskał oznaczenie D3 (jego pełna nazwa po tuningu Brabusa brzmi odtąd CDI D3).
Seryjnie w klasie A jednostka CDI ma pojemność 2,1 litra i generuje 170 KM, a maksymalny moment obrotowy wynosi 350 Nm przy 1400-3400 obr./min. W silniku inżynierowie Mercedesa zainstalowali sprężarki o zmiennej geometrii.
Specjaliści Brabusa domontowali w magistralę CAN moduł Eco PowerExtra. Motor zyskał dzięki temu 40 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wzrósł o 60 Nm.
Pytanie tylko, czy jednostka po tuningu okaże się realnie lepsza w codziennej eksploatacji. Sprint od 0 do 100 km/h polepszył się o 0,3 sekundy, a prędkość maksymalna wzrosła do 230 km/h.
Brabus poprawił brzmienie wydechu – odtąd jest bardziej zadziorne, sportowe. Ponadto upiększył klasę A 19-calowymi felgami Monoblock F. W skład pakietu wchodzą również listwa pod przednim zderzakiem, niewielka osłona między rurami wydechowymi oraz zamontowany z tyłu spojler dachowy.
Autor: Miłosz Bagiński-Żyta
Źródło: Brabus