w

BMW XM Concept oficjalnie. Ma 750 KM i pojedzie 50 kilometrów w trybie elektrycznym

BMW XM Concept - front
BMW XM Concept oficjalnie. Ma 750 KM i pojedzie 50 kilometrów w trybie elektrycznym

Bawarska marka ujawniła wszystkie karty. Właśnie pokazano koncepcyjnego SUV-a, który jest zapowiedzią nowego modelu oraz przyszłości producenta.

Oto BMW XM Concept w pełnej krasie. Samochód prezentuje się bardzo awangardowo i urody odmówić mu nie można. Projektanci byli wstrzemięźliwi jeżeli chodzi o wielkość grilla, co spodoba się konserwatywnym fanom marki. Owszem, „nos” jest duży, ale bez przesady. I bardzo dobrze.

BMW XM Concept - profil
Mimo słusznych gabarytów, sylwetka prezentuje się dynamicznie

Linia auta jest dynamiczna, jak na tak słuszne gabaryty. Taki efekt udało się uzyskać dzięki opadającej linii dachu i zwężającym się przeszkleniom bocznym. Z profilu uwagę zwracają też wyraźne przetłoczenia i muskularne błotniki uzupełnione osłonami.

BMW XM Concept - rear
Tył jest bardzo awangardowy, a przy tym charakterystyczny

Wrażenie robią także elementy oświetlenia. Przednie reflektory są minimalistyczne i świetnie wyglądają. To samo można powiedzieć o podświetlonych ramkach dwuczęściowego grilla. Tylne lampy wydają się jeszcze bardziej unikatowe i ekstrawaganckie zarazem. W oczy rzucają się także nietypowo wkomponowane końcówki wydechu i szyba o charakterystycznym kształcie.

Wnętrze bliskie wersji produkcyjnej

Nie mamy wątpliwości, że projekt wnętrza jest zbliżony do odmiany seryjnej, która powinna wejść do produkcji w 2023 roku. Zdradza to przede wszystkim kokpit, któremu daleko od futurystycznych rozwiązań. Uwagę zwracają dwa ekrany umieszczone w jednej ramce – na wzór Mercedesów.

BMW XM Concept - wnętrze
We wnętrzu czuć już wersję produkcyjną, co zdradza kokpit

Bawarscy projektanci nie zapomnieli o zachowaniu właściwego poziomu ergonomii, o czym świadczą niezależny instrument klimatyzacji oraz panel multimedialny iDrive będący wciąż niedoścignionym wzorem w swojej klasie.

BMW XM Concept - interior
Nietypowe fotele zostaną zastąpione konwencjonalnymi

Jeżeli chodzi o fotele, to akurat spodziewamy się zmian, szczególnie z tyłu, gdzie powinna zagościć trzyosobowa kanapa. Przestrzeni powinno być pod dostatkiem w każdą ze stron. Na ujawnianie pojemności bagażnika jeszcze za wcześnie.

BMW XM Concept – hybrydowy układ napędowy

Najważniejsze są oczywiście osiągi. BMW XM Concept skrywa hybrydowy układ napędowy typu plug-in. To oznacza możliwość zewnętrznego uzupełniania energii. Według oficjalnych informacji, samochód może pokonać około 50 kilometrów w trybie elektrycznym.

BMW XM Concept V8 Hybrid
Auto skrywa układ hybrydowy plug-in oparty na silniku V8

Fundamentem konstrukcyjnym jest jednak doładowany silnik V8, który wraz z elektrycznym wsparciem oddaje do dyspozycji użytkownika aż 750 koni mechanicznych1000 niutonometrów. Jeżeli wersja produkcyjna utrzyma te wartości, będzie to najmocniejszy seryjny model BMW w historii.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Isuzu Fargo Camper

Mini kamper na bazie Isuzu Fargo. To się nazywa wykorzystanie przestrzeni!

Grandland po liftingu

Opel Grandland 2021 (lifting) doczekał się polskiego cennika. Naszykuj 124 000 złotych