Fani bawarskiej marki wciąż czekają na debiut dużego, usportowionego SUV-a z napędem hybrydowym.
Egzemplarze w kamuflażu zostały już wielokrotnie sfotografowane, ale wszyscy liczą w końcu na oficjalne zdjęcia BMW XM 2023 bez żadnych tajemnic. Zanim jednak to nastąpi możemy zobaczyć projekty niezależnego grafika, które mogą być bliskie oryginału.
Podejrzewamy, że pas przedni będzie bardzo podobny, bo ujawniały to już zapowiedzi i odmiana koncepcyjna. Dwuczęściowy grill jest szeroki, ale na szczęście nie zajmuje całej wysokości zderzaka. Niewielu przyzwyczaiło się już do „zębów bobra”.
Bardzo fajnie wygląda zadziorne spojrzenie, które tworzą światła LED do jazdy dziennej. Pod nimi znalazły się prostokątne reflektory z ciemnym wypełnieniem. Z tyłu natomiast dominuje minimalizm oparty na wąskich lampach i gładkiej klapie bagażnika. Wydaje się, że wersja oryginalna może mieć nieco większy spojler dachowy i dodatkowe przetłoczenia. Pozostaje więc zaczekać na premierę, by sprawdzić, czy Kolesa trafił ze swoim projektem.
Wnętrze z pewnością będzie bliskie wersji koncepcyjnej, która wygląda jak seryjna. Znajdują się tu motywy, które zostały wprowadzone przez najnowszą Serię 7 oraz „Trójkę” po liftingu. Podejrzewamy, że żaden pasażer nie będzie narzekał na przestronność.
BMW XM 2023 – dane techniczne
Bawarska marka potwierdziła obecność hybrydowego układu plug-in w tym modelu. Warto jednak podkreślić, że będzie kilka wariantów mocy BMW XM 2023. Ten podstawowy ma mieć 644 konie mechaniczne i 881 niutonometrów. Z kolei odmiana Competition odda do dyspozycji użytkownika 750 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów.
Zobacz także: BMW Serii 7 – historia w pigułce. Która generacja była najlepsza?
Każda konfiguracja będzie posiadać seryjny napęd na obie osie. Podejrzewamy, że masa własna pojazdu może oscylować w granicach 2,5 tony. Zasięg nie został jeszcze ujawniony, ale wiemy już, że w trybie elektrycznym będzie można pokonać około 50 kilometrów. To oznacza, że bateria ma pojemność około 15 kWh.