w

BMW XM 2023 oficjalnie. Nazwa jak w Citroenie, cena jak za Maybacha

BMW XM 2023
BMW XM 2023 oficjalnie. Nazwa jak w Citroenie, cena jak za Maybacha

Po serii zapowiedzi, bawarska marka zaprezentowała światu swój nowy model będący mieszanką trzech światów.

Po pierwsze to SUV. Po drugie, skrywa V8. Po trzecie, oferuje układ hybrydowy. BMW XM 2023, bo o nim mowa, wykorzystuje aktualnie panujące trendy, a przy tym może zainteresować konserwatywnych fanów marki. Ale po kolei….

Zacznijmy od stylistyki. Projekt designu robi niezłe wrażenie, choć niektórzy mogą go uznać za przesadnie awangardowy. Z drugiej strony, został wyraźnie ugrzeczniony w porównaniu do wariantu koncepcyjnego.

BMW XM 2023
BMW XM 2023

Pas przedni czerpie garściami z najnowszej serii 7. Motyw oświetlenia wydaje się tu bardziej spójny i lepiej pasuje do sylwetki dużego SUV-a. Z tyłu zagościły natomiast bardzo ładne lampy, klapa z charakterystycznym przetłoczeniem i cztery nietypowo wkomponowane końcówki układu wydechowego.

Profil BMW XM 2023 ujawnia natomiast masywne osłony, które chronią dolne partie karoserii. Zastanawia nas tylko listwa ozdobna zachodząca na drzwi i błotniki – jakby projektant szarpnął linijką w ostatniej chwili albo zdjął okulary w nieodpowiednim momencie. Niby wygląda to oryginalnie, ale nie ma w tym ani francuskiej biżuteryjności, ani włoskiej finezji. Trochę tak od czapy. Na pocieszenie zastosowano 23-calowe felgi. Po prostu ogromne.

BMW XM 2023
BMW XM 2023

Jeżeli chodzi o wymiary, to można je opisać tym samym przymiotnikiem, co felgi. Nowy SUV niemieckiej marki ma 5110 milimetrów długości, 2005 milimetrów szerokości, 1755 milimetrów wysokości i 3105 milimetrów rozstawu osi. Największe wrażenie robi ta ostatnia wartość.

BMW XM 2023 – wnętrze

W kabinie jest oczywiście luksusowo. Producent nie oszczędzał na materiałach wykończeniowych, co odzwierciedla cena samochodu (o której na końcu). Kokpit utrzymano w najnowszym nurcie stylistycznym, który wykorzystuje projekt znany z… Mercedesa i Hyundaia. Chodzi o dwa ekrany na jednej linii, które zostały umieszczone w tej samej ramce.

Warto dodać, że projektanci nie zrezygnowali z panelu sterowania iDrive – i chwała im za to. Do tej pory nie ma nic lepszego, niż fizyczna konsola ułatwiająca obsługę. „Dotyk” jest znacznie bardziej pochłaniający uwagę, a przy tym pozostawia nieestetyczne ślady. Przestrzeni w kabinie nie sposób ocenić, ale podejrzewamy, że będzie zbliżona do tej z X5.

BMW XM 2023 wnętrze
BMW XM 2023 – wnętrze

Ciekawostką są połączenia kolorystyczne. W przypadku zdjęć pokazowych można podziwiać brąz połączony z niebieską skórą. Prezentuje się to naprawdę stylowo. Możliwości konfiguracyjnych jest oczywiście znacznie więcej.

BMW XM 2023 – dane techniczne

Czas na najważniejsze informacje. Fundamentem układu napędowego jest silnik 4.4 V8 z doładowaniem. Oddaje do dyspozycji 489 koni mechanicznych. Uzupełnia go elektryczna jednostka generująca 197 koni mechanicznych. Potencjał systemowy tego zestawu to 653 konie mechaniczne oraz 800 niutonometrów.

BMW XM – dane techniczne:

  • Silnik benzynowy: 4.4 V8, 489 koni mechanicznych
  • Silnik elektryczny: 197 koni mechanicznych
  • Moc systemowa: 653 konie mechaniczne
  • Maksymalny moment obrotowy: 800 niutonometrów
  • Skrzynia: ośmiobiegowa, automatyczna
  • Napęd: na obie osie
  • Masa własna: 2570 kilogramów
  • 0-100 km/h: 4,3 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h
  • Zasięg w trybie elektrycznym: do 88 kilometrów

Efekty? Robią wrażenie. BMW XM 2023 przyspiesza do setki w 4,3 sekundy i przestaje rozpędzać się dopiero przy 250 km/h. Biorąc pod uwagę gabaryty pojazdu, trudno nie być pod wrażeniem. To wszystko przy masie własnej wynoszącej 2570 kilogramów.

Warto w tym miejscu dodać, że pod podłogą kryje się bateria litowo-jonowa o pojemności 25,7 kWh. Dzięki niej można pokonać do 88 kilometrów w trybie elektrycznym. Maksymalna prędkość bez użycia silnika spalinowego to 140 km/h.

BMW XM 2023
BMW XM 2023

Warto w tym miejscu dodać, że jesienią do ofery dołączy BMW XM LABEL RED, które ma oferować 748 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów. Podejrzewamy, że topowy wariant będzie rozwijał setkę w mniej niż 4 sekundy i rozpędzał się do około 280 km/h.

BMW XM 2023
BMW XM 2023

Prowadzenie BMW XM ma robić równie duże wrażenie, co moc. Inżynierowie uzyskali idealny rozkład masy (50:50), co powinno pomóc podczas pokonywania zakrętów. Znacznie ma także zawieszenie z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z przodu i pięciowahaczową osią tylną. W standardzie klient otrzymuje układ jezdny M Professional.

No dobrze, czas na cenę. BMW XM 2023 w podstawie to wydatek 935 000 złotych. Poważnie. Wybierając kilka opcji, sięgniemy miliona. A przecież wkrótce pojawi się wersja LABEL RED, która wyjściowo będzie jeszcze droższa…

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Nowe logo Citroena

Citroen zmienił logo. Powrót do korzeni

Nissan Z 2023 Borla Exhaust

Nissan Z 2023 Borla Exhaust. Ten wydech wrzeszczy niemiłosiernie!