w

BMW X3 M i X4 M oficjalnie

„M” na tylnej klapie budzi respekt u każdego fana motoryzacji. Na tę bardzo istotną literkę zasłużyły właśnie dwa kolejne modele BMW: X3 oraz X4.

Nowe generacje niemieckich SUV-ów doczekały się topowych wersji. Zarówno X3, jak i X4 prezentują się bardziej muskularnie, co jest zasługą sportowych zderzaków, nakładek progowych, charakterystycznych felg i czterech końcówek wydechu. Dobrze wyglądają także czarne wstawki (nerki, lusterka i relingi).

Najważniejsze mieszka jednak pod maską. W obu przypadkach sercem jest 3-litrowa szóstka z podwójnym doładowaniem, która potrafi generować aż 479 KM i 598 Nm momentu obrotowego. Te wartości umożliwiają osiąganie pierwszej setki w zaledwie 4,1 sekundy i rozpędzanie się do 285 km/h. Jeżeli ktoś będzie chciał czegoś więcej, może dokupić pakiet Competition, który zwiększy moc do 510 KM (wtedy można zejść do 4 sekund).

Za potencjałem silnikowym musiały pójść zmiany konstrukcyjne. Inżynierowie zmodyfikowali zawieszenie (nowa wahacze, rozpórki, wzmocnienia) oraz postawili na nowe mocowanie tylnej osi, by mogła radzić sobie z większymi przeciążeniami. Nie zabrakło także układu kierowniczego M Stervotronic, który ma oczywiście zmienne przełożenie. Za zatrzymywanie odpowiadają natomiast nowe hamulce (395 mm przód/370 mm tył).

BMW X3 M oraz X4 M z pewnością zostaną pokazane szerokiej publiczności w Genewie.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Ford Leasing – szybki i prosty sposób na samochód!

Ford GT vs Ferrari 488 Spider – drag race (Video)