w

BMW Serii 8 Gran Coupe oficjalnie

BMW 840i Gran Coupe
BMW Serii 8 Gran Coupe

Po wielu zapowiedziach, teaserach i zdjęciach szpiegowskich przyszedł czas na oficjalne zaprezentowanie flagowego Gran Coupe bawarskiej marki. Oto nowa wersja Serii 8 w pełnej krasie!

Prezentowana odmiana znacząco różni się gabarytami od wariantu 3-drzwiowego. Najbardziej uwydatnia to rozstaw osi, który został wydłużony o 20,1 centymetra. Dzięki temu wygospodarowano miejsce na dodatkową parę drzwi. Choć proporcje modelu zostały zmienione, sylwetka pozostała zgrabna i dynamiczna. Pozostawiono bowiem opadającą linię dachu, która płynnie przechodzi w klapę bagażnika. Jeżeli spojrzymy czołowo na Serię 8, to trudno będzie rozpoznać z jakim wariantem nadwoziowym mamy do czynienia.

Kokpit został oczywiście przejęty z wcześniej zaprezentowanej odmiany, co oznacza świetny design, taką też ergonomię i bardzo wysoką jakość wykonania. Nie zabrakło także pięknych, starannie dobranych detali. Z przodu znajdziemy oczywiście fotele ze sportowym wyprofilowaniem. Z tyłu natomiast wystarczy miejsca dla dwóch dorosłych pasażerów, którzy będą mogli skorzystać z podłokietników, pojemnych kieszeni, rolet przeciwsłonecznych, a także osobnego panelu klimatyzacji.  Z kolei pod tylną pokrywą kryje się 440-litrowy bagażnik, który można wydłużyć po położeniu oparć (40:20:40).

W ofercie znajdują się trzy wersje silnikowe dostępne w czterech konfiguracjach:
1) 840i Gran Coupe (3.0 R6, 340 KM, 500 Nm, 5,2 s. do 100 km/h, v-max: 250 km/h, 7,5 litra w cyklu mieszanym);
2) 840i xDrive Gran Coupe (3.0 R6, 340 KM, 500 Nm, 4,9 s. do 100 km/h, v-max: 250 km/h, 7,8 litra w cyklu mieszanym);
3) M850i xDrive Gran Coupe (4,4 V8, 530 KM, 750 Nm, 3,9 s. do 100 km/h, v-max: 250 km/h, 10 litrów w cyklu mieszanym);
4) 840d Gran Coupe (3.0 R6, 320 KM, 680 Nm, 5,1 s. do 100 km/h, v-max 250 km/h, 6,3 litra w cyklu mieszanym);

Każda z jednostek współpracuje seryjnie z 8-biegową przekładnią automatyczną Steptronic. Bazowy silnik może mieć napęd na tylną oś. Wszystkie pozostałe warianty są standardowo wyposażone w xDrive.

Wśród elementów, w które nowa Seria 8 Gran Coupe może być wyposażona znajdują się m.in.: asystent świateł drogowych, system asystujący kierowcy (w tym ostrzeganie przed kolizją z poprzedzającym pojazdem i pieszymi z miejską funkcją hamowania), ostrzeganie przy zmianie pasa ruchu i ostrzeganie przed zjechaniem z pasa ruchu, wskazanie ograniczenia prędkości, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym z tyłu i ostrzeganie przed kolizją z tyłu,  asystent parkowania z asystentem cofania w wyposażeniu standardowym, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop & Go, system asystujący kierowcy Professional z asystentem kierowania i prowadzenia po pasie ruchu, asystent utrzymania pasa ruchu z aktywną ochroną przed kolizją boczną, asystent omijania, informacja o odstępie, ostrzeganie przed ruchem poprzecznym, przed pierwszeństwem przejazdu i przed jazdą pod prąd, asystent parkowania plus z Surround View, Top View, Panorama View i Remote 3D View.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Błąd przemytników – wysłali narkotyki do dealerów… Forda

Klimatyzacja samochodowa – budowa i zasada działania