Moda na edycje specjalne trwa w najlepsze. Bawarska marka jest jednym z licznych tego przykładów.
Oto BMW Serii 3 Iconic Edition. Warto dodać, że bazuje na nadwoziu Gran Limousine, co oznacza, że jest przedłużone – ma 4829 milimetrów długości oraz 2961 milimetrów rozstawu osi. W gamie plasuje się między zwykłą „Trójką” a „Piątką”, co oczywiście nie jest niczym zaskakującym. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że auto jest oferowane na rynku indyjskim.
Jak widać, na tamtejszym rynku tworzy się przedłużone samochody klasy średniej, podobnie jak w Chinach. U nas raczej nie zyskałyby na popularności, bo z perspektywy europejskiego klienta trudno znaleźć w nich sens…
BMW Serii 3 Iconic Edition
Przejdźmy jednak do kluczowego wątku. Edycja specjalna ma w standardzie pakiet Luxury ze światłami LED (przód i tył), dedykowane, 18-calowe felgi, chromowane wstawki, skórzaną tapicerkę, kryształową gałkę dźwigni automatu, cyfrowe wskaźniki, zestaw audio Harman Kardon, panoramiczny dach, indukcyjną ładowarkę i wiele, wiele innych.
Nie zabrakło również licznych systemów wspierających kierowcę. Krótko mówiąc, wyposażenie jest naprawdę bardzo bogate. Najciekawszym i najbardziej wyróżniającym elementem jest jednak podświetlony grill BMW. Zastosowano tu system LED, który rozświetla „żebra”, ale nie dominuje. Dzięki temu całość wygląda bardzo elegancko.
Czy podświetlony grill trafi do europejskich konfiguratorów? Wydaje się, że to już tylko kwestia czasu. Jeżeli producent będzie zwlekać, to z pewnością zajmie się tym niezależna firma.