w

BMW R18 Transcontinental – odpowiedź na turystyczne potrzeby motocyklistów

BMW R18 Transcontinental - odpowiedź na turystyczne potrzeby motocyklistów

Harley jest dla Ciebie za toporny, a Indian zbyt egzotyczny? Bawarski jednoślad będzie świetną alternatywą.

Niemiecka marka zaprezentowała właśnie zupełnie nową interpretację swojego flagowego cruisera. To BMW R18 Transcontinental, które wyraźnie zmienia charakter motocykla. Jak widać gołym okiem, ma on teraz sprostać oczekiwaniom użytkownikom, którzy stawiają na turystykę.

BMW R18 Transcontinental - kokpit
Wersja Transcontinental zyskała analogowe wskaźniki, głośniki Marshalla i duży ekran LCD

Przód sprzętu zyskał dodatkową osłonę, która została zintegrowana z szybą. Patrząc od strony „jeźdźca” można natomiast dostrzec zupełnie inne zegary, dodatkowe wskaźniki, głośniki oraz duży ekran multimedialny, którego nie było w dotychczasowych R18.

BMW R18 2022 - akcesoria
Motocykl wyróżnia się uzbrojeniem umożliwiającym swobodną turystykę

Dalej zamontowano pojemne sakwy, spore siedziska i oparcie dla pasażera zintegrowane z dużym kufrem. Warto dodać, że BMW R18 Transcontinental jest dostępny z szeroką paletą lakierów dostępnych w ciekawych kombinacjach kolorystycznych.

Serce typu boxer

Najważniejszy pozostaje jednak silnik. To największy dwucylindrowy boxer, który można znaleźć w seryjnym motocyklu. Ma pojemność 1,8 litra i generuje 91 koni mechanicznych i 150 niutonometrów momentu obrotowego.

Za przeniesienie tej mocy na tylne koło odpowiada sześciobiegowa skrzynia manualna. Warto dodać, że napęd został zintegrowany z wałem Cardana, który świetnie prezentuje się podczas jazdy (widać jego pracę, bo jest odsłonięty).

BMW R18 Trancontinental - silnik
Sercem R18 jest największy dwucylindrowy boxer oferowany w seryjnym motocyklu

Warto dodać, że motocykl został wyposażony w widelec teleskopowy z solidnymi osłonami, kolumnę resorującą typu Cantilever, tarczowe hamulce zintegrowane z systemem ABS oraz odlewane obręcze ze stopów lekkich.

BMW R18 - siedzenie pasażera
Pasażer ma do dyspozycji oparcie z podparciem bocznym

Co ciekawe, zawieszenie nie jest zintegrowane z jakimkolwiek selektorem trybów jazdy. Układ został skonfigurowany w taki sposób, by zawsze dawał należyty komfort. Odpowiadają za to wspomniany widelec teleskopowy, centralna kolumna resorująca z tłumieniem zależnym (od skoku) i automatycznie regulowanym naprężeniem.

BMW R18 Transcontinental – wyposażenie:

  • regulator prędkości (DCC)
  • siedzenie użytkownika z funkcją podgrzewania
  • tylne miejsce dla pasażera
  • podesty
  • kokpit z okrągłymi zegarami
  • ekran 10,25 cala z nawigacją
  • selektor trybów jazdy (Rain, Roll, Rock)
  • automatyczna kontrola stabilności (ASC)
  • zestaw audio firmy Marshall
  • adaptacyjne światła skrętne
  • podgrzewane manetki

BMW R18 Transcontinental zostało wyposażone w różne rozwiązania zapewniające wygodną podróż. Wśród nich znajduje się klasyczny regulator prędkości. Opcje obejmują adaptacyjny tempomat utrzymujący odległość od pojazdu poprzedzającego.

BMW R18 B 2022
BMW R18 B to natomiast nieco bardziej amerykańska konfiguracja, która pozbawiona jest centralnego kufra i oparcia dla pasażera

Warto dodać, że marka wypuściła także inny wariant tego modelu – BMW R18 B, które jest mocno amerykańską konfiguracją. Z przodu wygląda tak samo, jak Transcontinental, ale z tyłu pozbawiona jest uzbrojenia.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Wymuszenie na lewoskręcie

Zignorował kierowcę jadącego z pierwszeństwem – doprowadził do dachowania (wideo)

Mercedes EQE 2022 - zapowiedź

Mercedes EQE nadjeżdża. Oficjalna zapowiedź modelu