Harley jest dla Ciebie za toporny, a Indian zbyt egzotyczny? Bawarski jednoślad będzie świetną alternatywą.
Niemiecka marka zaprezentowała właśnie zupełnie nową interpretację swojego flagowego cruisera. To BMW R18 Transcontinental, które wyraźnie zmienia charakter motocykla. Jak widać gołym okiem, ma on teraz sprostać oczekiwaniom użytkownikom, którzy stawiają na turystykę.
Przód sprzętu zyskał dodatkową osłonę, która została zintegrowana z szybą. Patrząc od strony „jeźdźca” można natomiast dostrzec zupełnie inne zegary, dodatkowe wskaźniki, głośniki oraz duży ekran multimedialny, którego nie było w dotychczasowych R18.
Dalej zamontowano pojemne sakwy, spore siedziska i oparcie dla pasażera zintegrowane z dużym kufrem. Warto dodać, że BMW R18 Transcontinental jest dostępny z szeroką paletą lakierów dostępnych w ciekawych kombinacjach kolorystycznych.
Serce typu boxer
Najważniejszy pozostaje jednak silnik. To największy dwucylindrowy boxer, który można znaleźć w seryjnym motocyklu. Ma pojemność 1,8 litra i generuje 91 koni mechanicznych i 150 niutonometrów momentu obrotowego.
Za przeniesienie tej mocy na tylne koło odpowiada sześciobiegowa skrzynia manualna. Warto dodać, że napęd został zintegrowany z wałem Cardana, który świetnie prezentuje się podczas jazdy (widać jego pracę, bo jest odsłonięty).
Warto dodać, że motocykl został wyposażony w widelec teleskopowy z solidnymi osłonami, kolumnę resorującą typu Cantilever, tarczowe hamulce zintegrowane z systemem ABS oraz odlewane obręcze ze stopów lekkich.
Co ciekawe, zawieszenie nie jest zintegrowane z jakimkolwiek selektorem trybów jazdy. Układ został skonfigurowany w taki sposób, by zawsze dawał należyty komfort. Odpowiadają za to wspomniany widelec teleskopowy, centralna kolumna resorująca z tłumieniem zależnym (od skoku) i automatycznie regulowanym naprężeniem.
BMW R18 Transcontinental – wyposażenie:
- regulator prędkości (DCC)
- siedzenie użytkownika z funkcją podgrzewania
- tylne miejsce dla pasażera
- podesty
- kokpit z okrągłymi zegarami
- ekran 10,25 cala z nawigacją
- selektor trybów jazdy (Rain, Roll, Rock)
- automatyczna kontrola stabilności (ASC)
- zestaw audio firmy Marshall
- adaptacyjne światła skrętne
- podgrzewane manetki
BMW R18 Transcontinental zostało wyposażone w różne rozwiązania zapewniające wygodną podróż. Wśród nich znajduje się klasyczny regulator prędkości. Opcje obejmują adaptacyjny tempomat utrzymujący odległość od pojazdu poprzedzającego.
Warto dodać, że marka wypuściła także inny wariant tego modelu – BMW R18 B, które jest mocno amerykańską konfiguracją. Z przodu wygląda tak samo, jak Transcontinental, ale z tyłu pozbawiona jest uzbrojenia.