Każdy fan bawarskiej marki może zacierać ręce. To porównanie pokazuje, jak sobie radzą najmocniejsze modele w gamie niemieckiego producenta.
Czy BMW M8 pokona M5 CS i M5 Competition. Teoretycznie, to bardzo zbliżone samochody pod względem potencjału i zastosowanej technologii. Rzeczywistość pokazuje jednak spore różnice w osiągach, które nie do końca odzwierciedla papier.
Czy rolę odegra tu rodzaj nadwozia? Wydaje się, że różnice między coupe a sedanami nie są na tyle znaczące przy tych wartościach, by wpłynęły na końcowy rezultat. Znaczenie może mieć jednak masa własna.
Zaskakujące różnice
Zacznijmy od tego, że każdy z tych samochodów posiada podwójnie doładowany silnik V8, który generuje 4,4 litra. W przypadku BMW M8 i M5 Competition oddaje do dyspozycji użytkowników 625 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów.
Z kolej BMW M5 CS ma delikatnie wzmocnione serce, które generuje 635 niutonometrów. Każdy z tych modeli dysponuje napędem na obie osie.
Co ciekawe najcięższe jest M8, które waży aż 1980 kilogramów. Z kolei M5 Competition waży 1895 kilogramów. Najlżejsze jest M5 CS, którego masa sięga 1825 kilogramów.
W tym miejscu można spróbować wskazać zwycięzcę bez oglądania materiału. BMW M5 CS okazało się najlepsze. Pokonało z dużą przewagą swoich braci.
Zaskoczeniem jest jednak przeciętny „występ” M5 Competition, które wyraźnie zostało w tyle. Próba „z rolki” potwierdziła najgorsze osiągi spośród tej trójki.
BMW M5 Competition wypada blado tylko na tle nieco bardziej wyczynowych modeli w gamie, ale to wciąż bardzo szybki i praktyczny samochód, który może dać mnóstwo emocji.