w

BMW M8 kontra M5 CS i M5 Competition. Starcie bawarskich tytanów (wideo)

BMW M8 vs BMW M5
BMW M8 kontra M5 CS i M5 Competition. Starcie bawarskich tytanów (wideo)

Każdy fan bawarskiej marki może zacierać ręce. To porównanie pokazuje, jak sobie radzą najmocniejsze modele w gamie niemieckiego producenta.

Czy BMW M8 pokona M5 CS i M5 Competition. Teoretycznie, to bardzo zbliżone samochody pod względem potencjału i zastosowanej technologii. Rzeczywistość pokazuje jednak spore różnice w osiągach, które nie do końca odzwierciedla papier.

Czy rolę odegra tu rodzaj nadwozia? Wydaje się, że różnice między coupe a sedanami nie są na tyle znaczące przy tych wartościach, by wpłynęły na końcowy rezultat. Znaczenie może mieć jednak masa własna.

Zaskakujące różnice

Zacznijmy od tego, że każdy z tych samochodów posiada podwójnie doładowany silnik V8, który generuje 4,4 litra. W przypadku BMW M8 i M5 Competition oddaje do dyspozycji użytkowników 625 koni mechanicznych oraz 750 niutonometrów.

Z kolej BMW M5 CS ma delikatnie wzmocnione serce, które generuje 635 niutonometrów. Każdy z tych modeli dysponuje napędem na obie osie.

BMW M8, BMW M5 CS, BMW M5 Competition
Choć układy napędowe są zbliżone, trudno było przewidzieć takie różnice w osiągach

Co ciekawe najcięższe jest M8, które waży aż 1980 kilogramów. Z kolei M5 Competition waży 1895 kilogramów. Najlżejsze jest M5 CS, którego masa sięga 1825 kilogramów.

W tym miejscu można spróbować wskazać zwycięzcę bez oglądania materiału. BMW M5 CS okazało się najlepsze. Pokonało z dużą przewagą swoich braci.

Zaskoczeniem jest jednak przeciętny „występ” M5 Competition, które wyraźnie zostało w tyle. Próba „z rolki” potwierdziła najgorsze osiągi spośród tej trójki.

BMW M5 Competition wypada blado tylko na tle nieco bardziej wyczynowych modeli w gamie, ale to wciąż bardzo szybki i praktyczny samochód, który może dać mnóstwo emocji.

https://news.google.com/publications/CAAqBwgKMOrZngswgeS2Aw?hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Driftowanie na śniegu

Zabawy na śniegu skończyły się karami. Kierowcy dostaną mandaty po 1000 złotych (wideo)

Salon VW Radom - Lamborghini

Zwykły salon Volkswagena w Radomiu, a w jego wnętrzu modele Lamborghini zamiast Passata