Flagowy model niemieckiej marki skrywa jeden ostatnich dwunastocylindrowych silników dostępnych w Europie.
BMW M760Li V12 to odpowiedź na najmocniejsze i najbardziej luksusowe konfiguracje Audi A8 oraz Mercedesa Klasy S. Bawarska limuzyna skrywa podwójnie doładowaną jednostkę o pojemności 6,6 litra.
Generuje ona 585 koni mechanicznych i 850 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Jej uzupełnieniem jest ośmiobiegowa skrzynia automatyczna (ze sprzęgłem hydrokinetycznym), która przekazuje cały potencjał na obie osie.
Mimo masy własnej sięgającej 2295 kilogramów, niemiecki samochód rozpędza się do setki w zaledwie 3,8 sekundy i bez problemu rozwija 250 km/h. Jak wynika z danych fabrycznych, zużywa około 12,5 litra w cyklu mieszanym.
Czy w warunkach rzeczywistych te wyniki się pokrywają? Pewien youtuber postanowił to sprawdzić. Wykorzystał oczywiście niemiecką autostradę bez limitu prędkości. Efekty możecie zobaczyć poniżej.