Bawarska marka udostępniła w sieci fotografie najnowszej generacji swojego topowego kombi.
BMW M3 Touring wjeżdża na salony. Front odziedziczyło po czterodrzwiowej wersji nadwoziowej. To oznacza zadziornie spoglądające reflektory oraz dwuczęściowy grill o pokaźnych rozmiarach. Ten drugi nie każdemu przypadnie do gustu.
Z kolei tylna część karoserii oferuje cztery końcówki układu wydechowego, spory spojler dachowy oraz dyfuzor. Profil ujawnia natomiast nakładki progowe oraz dedykowane felgi. Trzeba przyznać, że taka konfiguracja w czarnym lakierze wygląda naprawdę dobrze.
We wnętrzu zagościł najnowszy projekt kokpitu z motywem dwóch ekranów umieszczonych w jednej ramce. Ten pierwszy to cyfrowe wskaźniki. Drugi, centralny ma 14,9 cala i odpowiada za multimedia. Uzupełnia go panel iDrive w zaktualizowanym wydaniu. Wszystko fajnie poza brakiem niezależnego panelu klimatyzacji. Gwoli ścisłości, po złożeniu drugiego rzędu, bagażnik oferuje aż 1510 litrów pojemności.
BMW M3 Touring 2023 – kluczowe parametry
Najważniejsze mieszka oczywiście pod maską. To trzylitrowa, rzędowa „szóstka” z podwójnym doładowaniem, która generuje 503 konie mechaniczne raz 650 niutonometrów. Przenoszeniem tego potencjału zajmuje się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Co ciekawe, napęd na obie osie jest standardem.
Osiągi są bardzo dobre. Sprint do setki zajmuje zaledwie 3,6 sekundy. Warto w tym miejscu podkreślić, że auto dysponuje procedurą startu ułatwiającą wykorzystanie pełnego potencjału. Prędkość maksymalna wynosi 280 km/h – została elektronicznie ograniczona.
BMW M3 Touring 2023 – dane techniczne:
- Moc maksymalna: 503 konie mechaniczne
- Maksymalny moment obrotowy: 650 niutonometrów
- Skrzynia: Ośmiobiegowa, automatyczna
- Napęd: Na obie osie (M xDrive)
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 3,6 sekundy
- Prędkość maksymalna: 280 km/h (elektronicznie ograniczona)
Inżynierowie zastosowali oczywiście sportowe zawieszenie, wydajniejszy układ hamulcowy (ceramika) i aktywny dyferencjał. Wszystko po to, by uzyskać jak najlepsze właściwości jezdne.
Możliwości BMW M3 Touring 2023 podkreśla czas uzyskany na Nurburgringu. Zielone piekło zostało pokonane w 7:35.060, co oznacza nowy rekord wśród kombi. To szybciej, niż w przypadku Hondy NSX drugiej generacji.