w

BMW M3 CSL E46 pokazuje, na co je stać. Zamknie prędkościomierz? (wideo)

BMW M3 E46 CSL 2003
BMW M3 CSL E46 pokazuje, na co je stać. Zamknie prędkościomierz? (wideo)

Flagowa generacja kultowego już modelu niemieckiej marki jest dziś obiektem pożądania wielu kolekcjonerów.

BMW M3 CSL E46 to rzadki widok. Z bawarskiej fabryki wyjechały jedynie 1383 egzemplarze w takiej konfiguracji. Nic więc dziwnego, że stanowią gratkę dla wielu fanów motoryzacji. Teraz możemy zobaczyć, czy osiągi tego auta dziś również robią wrażenie.

Czym wyróżnia się odmiana CSL (Coupe Sport Leichtbau)? Występuje jedynie z automatyczną, sześciobiegową skrzynią, która ma specjalnie zaprojektowane oprogramowanie zapewniające szybszą zmianę biegów, niż w manualnych przekładniach. Przynajmniej tak brzmi teoria…

Na tym oczywiście nie koniec. Auto zostało wprowadzone w 2003 roku i występowało wyłącznie w dwóch kolorach nadwozia: Silver Grey Metallic oraz Black Sapphire Metallic. W jego konstrukcji zastosowano wiele tworzyw sztucznych. Z takiego materiału wykonano dach i inne elementy karoserii. Co ciekawe, aby było jeszcze lżej zastosowano cieńsze szyby. Efekt jest taki, że BMW M3 CSL jest o 110 kilogramów lżejsze niż zwykła „M-ka”.

BMW M3 CSL E46 – wciąż ma potencjał!

Sercem tego wyjątkowego modelu jest rzędowa szóstka o pojemności 3,2 litra. To wolnossąca konstrukcja, która oddaje do dyspozycji 355 koni mechanicznych i 370 niutonometrów. Jak już wspomnieliśmy, przenoszeniem mocy zajmuje się sześciobiegowa przekładnia automatyczna. Cały potencjał trafia oczywiście na tylną oś.

Pewien youtuber postanowił sprawdzić, jak po niemal 20 latach spisuje się ten model. Do testu wybrał oczywiście niemiecką autostradę bez ograniczeń prędkości. Jak wynika z danych GPS, nie było problemu by osiągnąć 275 km/h. Prędkościomierz wskazywał nieco więcej (290 km/h).

BMW M3 E46 CSL 290 kmh
Prędkościomierz wskazywał 290 km/h, ale GPS podawał 275 km/h. co jest bliższe rzeczywistości

Poza lepszymi osiągami, BMW M3 CSL E46 oferuje również lepsze właściwości jezdne, co jest zasługą sztywniejszych sprężyn, ulepszonych amortyzatorów i szybszemu przełożeniu przekładni kierowniczej.

Ile kosztuje BMW M3 CSL E46? Jeśli jakiekolwiek trafia na sprzedaż, to zazwyczaj jego cena jest zbliżona do 350 tysięcy złotych. Nie jest to mała suma, ale biorąc pod uwagę charakter auta, nie byłoby problemu z jego potencjalną odsprzedażą. To bardzo dobra inwestycja, która może pozwolić na zarobek w przyszłości.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Polestar 2 moose test

Polestar 2 – test łosia. Wynik bez szału (wideo)

Sportowa Honda Jazz

Honda Jazz RS. Tego nikt nie mógł się spodziewać