w

BMW M2 CS od G-Power. Przy tym aucie nawet Ferrari 458 Speciale wymięka

BMW M2 CS G-Power 2021
BMW M2 CS od G-Power. Przy tym aucie nawet Ferrari 458 Speciale wymięka

BMW M2 uchodzi za jeden z najlepszych modeli, jakie kiedykolwiek stworzyła bawarska marka.

Sam Jeremy Clarkson uważa, że M2 ma w sobie wszystko, co powinno charakteryzować sportowy samochód. I zgadzamy się z tym w pełni. Oferuje genialne właściwości jezdne, co ma związek z akceptowalną wagą, wydajnym napędem i odpowiednim rozłożeniem masy. Jest przy tym niezwykle szybkie.

BMW M2 GPower
G-Power oferuje cztery warianty tuningu układu napędowego

To też jedyny reprezentant segmentu C, pod którego maską znajdziemy 3-litrowy silnik z sześcioma cylindrami w rzędzie. BMW M2 CS oferuje aż 450 koni mechanicznych i 550 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Te duże wartości trafiają na oś tylną za pośrednictwem 6-biegowej przekładni manualnej lub 7-biegowej skrzyni automatycznej. Sprint do setki zajmuje zaledwie 4 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 280 km/h.

BMW M2 CS G-Power

Znany tuner uznał jednak, że z tego samochodu można wykrzesać dużo więcej. I miał racje. Zaoferował klientom trzy wariant tuningu M2 CS. Stage 1 pozwala na uzyskanie 493 koni mechanicznych i 650 niutonometrów. Z kolei Stage 2 podkręca potencjał do 532 koni mechanicznych i 680 niutonometrów. Jest też Stage 3 zapewniający 562 konie mechaniczne i 720 niutonometrów.

BMW M2 more power than Ferrari 458
Topowa konfiguracja ma znacznie więcej mocy niż Ferrari 458 Speciale

Na tym jednak nie koniec. Po dodatkowych modyfikacjach elektroniki i ulepszeniu turbosprężarki, udaje się uzyskać 651 koni mechanicznych i 800 niutonometrów. Są to absurdalne wyniki, jak na auto tych gabarytów. Wystarczy dodać, że Ferrari 458 Speciale ma 4,5-litrowe V8, które oddaje do dyspozycji 596 KM i 540 Nm. Nie ma więc szans z niepozornym coupe BMW.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Logo Renault 2022

Kolejna francuska marka odświeża swoje logo. Tym razem to Renault

Renault Captur E-TECH Plug-in Hybrid test

Hybrydowe Renault Captur łączy wszystkie panujące trendy. I ma sens tylko w określonych okolicznościach (test)