w

BMW M Hybrid V8 LMDh Prototype oficjalnie

BMW Le Mans
BMW M Hybrid V8 LMDh Prototype oficjalnie

Bawarski producent postanowił dołączyć do Le Mans Daytona. Właśnie poznaliśmy jego broń w walce o najwyższe lokaty.

BMW M Hybrid V8 LMDh Prototype, bo taką nosi nazwę, to zelektryfikowana maszyna, która nosi jubileuszowe barwy – z okazji 50-lecia legendarnego oddziału M, który odpowiada za sportowe wersje samochodów niemieckiej marki. Grafiki umieszczone na karoserii zawierają obrazy legendarnych modeli sprzed pół wieku (w tym 3.0 CSL).

Mimo że to tak naprawdę kamuflaż, nietrudno dostrzec detale, które tworzą wyczynową całość. Reflektory prezentują się elegancko i zadziornie. Dwa wloty powietrza mają nawiązywać do typowego motywu grilla BMW. Wydaje się, że wyglądają lepiej niż w Serii 4.

W oczy rzucają się także ciekawie zaprojektowane lampy, muskularne błotniki, gigantyczny spojler i taki też dyfuzor. Prezentowany prototyp nie odstaje stylistycznie od konkurentów, z którymi będzie wkrótce rywalizował.

BMW M Hybrid V8 LMDh Prototype owiane tajemnicą

Marka nie ujawniła specyfikacji technicznej swojego wyczynowego pojazdu, co oczywiście nie jest zaskoczeniem. Dokumenty FIA wskazują jednak, że auto może mieć maksymalnie 5100 milimetrów długości, 2000 milimetrów szerokości i 1060 milimetrów wysokości.

Rozstaw osi ma wynosić dokładnie 3148 milimetrów (regulamin dopuszcza 5 milimetrów tolerancji). Bez paliwa i kierowcy maszyna musi ważyć co najmniej 1030 kilogramów.

BMW M Hybrid V8 LMDh Prototype
Prototyp BMW ma spełniać normy FIA, dlatego oczywistym jest, że waży co najmniej 1030 kilogramów i skrywa układ hybrydowy

Oczywistym jest, że BMW M Hybrid V8 LMDh Prototype skrywa układ hybrydowy. Powstał on przy współpracy z takimi tuzami, jak Williams Advanced Engineering, Bosh i Xtrac. Masa własna silnika spalinowego uzupełnionego turbosprężarkami i układem wydechowym ma wynosić co najmniej 180 kilogramów.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

BMW 340i Touring

To niemieckie kombi może zawstydzić Ferrari. Kipi mocą!

Przejazd radiowozem pod niskim wiaduktem

Zagwozdka policjanta. Sporo zaryzykował…