Bawarska marka jest już na etapie aktualizowania swoich elektrycznych modeli. Wśród nich znajdziemy SUV-a klasy średniej.
BMW iX3 2022 otrzymało delikatnie przeprojektowane reflektory. Wykorzystują one już w standardzie technologię LED (z systemem adaptacji). Warto dodać, że w opcjach znajdują się światła laserowe. Kuracja odmładzająca przyniosła też większy, dwuczęściowy grill, który ma litą fakturę. Nie postawiono jednak na radykalną modyfikację, jak w przypadku wielu innych reprezentantów gamy.
Co ciekawe, auto ma standardowo pakiet M, który tworzą między innymi 19-calowe felgi aluminiowe, sportowe zderzaki i dodatki aerodynamiczne. Co ciekawe, auto dysponuje niżej umieszczonym środkiem ciężkości w porównaniu do standardowego X3 30i. Różnica jest wyraźna i sięga 74 milimetrów. To zasługa baterii umieszczonych w podłodze. Zwiększają one znacząco masę własną pojazdu. Jej rozłożenie jest jednak bardzo korzystne i wynosi 43:57.
We wnętrzu znajdują się cyfrowe wskaźniki o przekątnej 12,3 cala. Ne zabrakło też najnowszego systemu multimedialnego, którego ekran ma dokładnie taką samą wielkość, jak zegary. Zmienione zostały też przyciski i przełączniki na konsoli środkowej oraz drążek automatu.
Warto dodać, że pojemność przestrzeni bagażowej to 510 litrów, czyli naprawdę sporo. Uwagę zwracają dobre materiały, regularne kształty, haczyki i łatwy system składania drugiego rzędu. Złożenie drugiego rzędu zaowocuje wzrostem do 1560 litrów.
BMW iX3 2022 – dane techniczne
Zmiany technologiczne nie były potrzebne, bo układ jest wydajny. Oparto go na elektrycznym silniku o mocy 286 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 400 niutonometrów. Jego potencjał kierowany jest na oś tylną.
Osiągi są zadowalające. Sprint do setki zajmuje zaledwie 6,9 sekundy. Z jednostką została zintegrowana bateria o pojemności 80 kWh. Według aktualnie obowiązujących norm WLTP, zapewnia ona zasięg do 460 kilometrów.
BMW iX3 w liczbach:
- 286 koni mechanicznych
- 400 niutonometrów
- Napęd na 2 koła (sDrive)
- 6,9 sekundy do 100 km/h
- 80 kWh pojemności baterii
- 460 kilometrów maksymalnego zasięgu
Ładowanie może odbywać się przy wykorzystaniu domowego gniazdka, wallboxa lub dedykowanej stacji. Szybkość uzupełniania energii prądem stałym może sięgać mocy 150 kW. Przy takich możliwościach wystarczy 10 minut, by zasięg został zwiększony o 100 kilometrów.
Samochód będzie produkowany od września 2021 roku w chińskich zakładach w Shenyang. Stamtąd trafi na rynki lokalne oraz pozostałe. Cennik modelu w Polsce otwiera kwota 287 500 złotych. Aby dopasować do siebie konkretny egzemplarz, warto skorzystać z oficjalnego konfiguratora.