w

BMW iX M60. To najmocniejszy model elektryczny w historii bawarskiej marki

BMW iX M60. To najmocniejszy model elektryczny w historii bawarskiej marki

Bawarska marka postawiła kolejny krok. Oto pierwszy w historii model elektryczny z serii M. Los chciał, że ma nadwozie crossovera.

BMW iX M60 zostało oficjalnie zaprezentowane. Pod względem stylistycznym nie wyróżnia się żadnymi rewolucyjnymi dodatkami optycznymi w porównaniu do konwencjonalnych wersji tego modelu.

BMW iX M60 - rear
Tył samochodu prezentuje się bardzo muskularnie

Projektanci postawili głównie na inne detale. Zderzaki zostały zmodyfikowane, pojawiły się nowe felgi i nakładki progowe. Z kolei kontrowersyjnie wyglądający grill (a raczej jego imitacja) pozostał na swoim miejscu. Kiedy wszyscy się do niego przyzwyczają? Pewnie upłynie jeszcze trochę czasu.

BMW iX M60 – osiągi

Choć na pierwszy rzut oka nie prezentuje się, jak rasowy sportowiec, może zawstydzić wiele maszyn z włoskich stajni. Poważnie. Wystarczy dodać, ze auto przyspiesza do setki w 3,8 sekundy i potrafi pędzić 250 km/h.

BMW iX M60 - front
BMW iX M60 rozwija setkę w 3,8 sekundy i rozpędza się do 250 km/h

BMW iX M60 mogłoby jechać jeszcze szybciej, ale inżynierowie zastosowali elektroniczny ogranicznik, żeby użytkownicy nie dawali się ponosić przesadnej fantazji. Te wartości nie wzięły sie znikąd.

BMW iX M60 – dane techniczne:

  • Moc maksymalna: 610 koni mechanicznych
  • Maksymalny moment obrotowy: 110 niutonometrów
  • Napęd: AWD
  • 0-100 km/h: 3,8 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h (elektronicznie ograniczona)
  • Zużycie energii w cyklu mieszanym: do 24,7 kWh
  • Zasięg: do 566 kilometrów (normy WLTP)

Układ elektryczny BMW iX M60 oparto na jednostkach o mocy 533 koni mechanicznych. Co ciekawe, system pozwala na 10-sekundowy zastrzyk, który winduje potencjał do 610 koni mechanicznych. Uzupełnieniem tego moment obrotowy wynoszący od 1015 (w trybie Sport) do 1100 niutonometrów (podczas aktywowanej procedury startu).

BMW iX M - wnętrze
Wnętrze wygląda bardziej konwencjonalnie, niż sama karoseria

Bardzo dobrze wyglądają także wyniki zużycia energii BMW iX M60. Samochód ma potrzebować do 24,7 kWh w cyklu mieszanym. To stosunkowo niski „apetyt”. Dzięki dużej baterii, zasięg wynosi do 566 kilometrów (według norm WLTP).

https://news.google.com/publications/CAAqBwgKMOrZngswgeS2Aw?hl=pl&gl=PL&ceid=PL%3Apl

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Aston Martin bolid

Aston Martin F1 Team stracił szefa! To definitywny koniec współpracy

Chrysler Airflow Concept 2022

Chrysler Airflow koncepcją na ratunek. Światełko w tunelu dla amerykańskiej marki