w

BMW i Vision Future Interaction Concept

Samochód był ozdobą stoiska bawarskiej marki podczas technologicznych targów CES w Las Vegas.

bmw_ces_concept_6

Autonomiczny koncept powstał na bazie innego modelu studyjnego – BMW i8 Spyder. Z pozoru model niczym szczególnym się nie wyróżnia, ale diabeł jak zwykle tkwi w szczegółach, a dokładniej we wnętrzu. Inżynierom BMW udało się przekształcić i tak już mocno zaawansowany technologicznie model w prawdziwy komputer na kołach. Kierowca ma możliwość wyboru jednego z trzech trybów jazdy – Pure Drive (bez „wspomagaczy”), Assist (poszczególne układy interweniują w szczególnych sytuacjach, np. zapobiegając kolizji) oraz Auto Mode, uruchamiający tryb autonomiczny. Po wybraniu tego ostatniego kierownica przesuwa się w głąb deski rozdzielczej, dzięki czemu kierowca ma więcej przestrzeni. Konsolę od strony pasażera zdominował ogromny, 21 calowy, panoramiczny wyświetlacz – gdy samochód działa w Auto Mode, służy on za interaktywne centrum multimedialne. Oczywiście, to wszystko można kontrolować za pomocą gestów dzięki systemowi AirTouch. Miejsce tradycyjnie zajmowane przez zestaw zegarów okupuje kolejny monitor, który działa w technologi 3D. Oprócz wskazywania prędkości może informować kierowcę m.in. o samochodach, które jeszcze nie znajdują się w zasięgu naszego wzroku. Jak widać, moda na tworzenie concept-carów utrzymanych w podobnej tonacji trwa w najlepsze.

 

Źródło: WCF

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Honda HR-V 1.5 i-VTEC Elegance – Trochę cross, trochę over…

Nietypowa zapowiedź Rolls-Royce’a