w

BMW 330e 2019 oficjalnie

Nowa generacja niemieckiego przedstawiciela segmentu D premium doczekała się kolejnej wersji silnikowej. Tym razem jest to hybryda.

Nosi nazwę 330e i jej fundamentem jest 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 184 KM. Współpracuje z nim jednostka elektryczna o mocy 113 KM. Dzięki funkcji XtraBoost (na 10 sekund podnosi potencjał o 40 KM) maksymalna moc zestawu wynosi 292 KM. Uzupełnieniem tego sporego stada jest moment obrotowy na poziomie 420 Nm. Warto dodać, że moc trafia na asfalt za pośrednictwem 8-biegowej przekładni Steptronic.W takiej konfiguracji Seria 3 przyspiesza do pierwszej setki w 5,9 sekundy i rozpędza się do 230 km/h.

W samym trybie Hybrid samochód może poruszać się na samym prądzie do 110 km/h. Z kolei wariant Electric podnosi możliwość zeroemisyjnej jazdy do 140 km/h. Co ciekawe, podczas korzystania z wariantów elektrycznych emitowany jest dźwięk, który ma ostrzegać pieszych. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że nie obniża on warunków akustycznych w kabinie. Bez aktywacji silnika spalinowego nowa Seria 3 jest w stanie pokonać do 66 km (normy WLTP). Gwoli ścisłości dodajmy, że akumulator litowo-jonowy ma pojemność 12 kWh. Producent podaje, że zużycie paliwa przy maksymalnym użyciu elektrycznych możliwości może wynosić niecałe 2 litry na 100 km.

Poza odmianą bazową, auto będzie dostępne w wersjach Advantage, Sport Line, Luxury Line oraz M Sport. Póki co w gamie będzie dostępna limuzyna. Odmiana Touring trafi do sprzedaży latem 2020 r.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Gdy wjedziesz Hayabusą w świeży beton… (Video)

Radiowóz na ścieżce vs uparta rowerzystka – kto „lepszy”? (Video)