Na takie samochody chce się patrzyć bez końca. Brytyjska marka ponownie zaskoczyła swoich fanów.
Oto Bentley Mulliner Batur w pełnej okazałości. To nowe, niezwykle piękne coupe, które jest owocem ciężkiej pracy projektantów i inżynierów. Stanowi również dowód na to, że motoryzacja spalinowa wciąż jest tym, czego pragnie ogromna liczba pasjonatów.
Sylwetka nie przez przypadek przypomina Continentala. Samochód powstał na jego bazie, co widać szczególnie z profilu. Ma jednak wyraźnie zmodyfikowany design, który imponuje z każdej strony. Front został pozbawiony okrągłych reflektorów, co jest małą rewolucją. Zamiast nich mamy światłą o kształcie skrzydeł, które nawiązują do logo. Prezentują się świetnie, podobnie jak masywny grill sąsiadujący ze zderzakiem z wbudowanymi kratownicami.
Tył samochodu również robi wrażenie. Mocno opadająca linia dachu przechodzi w wyraźnie pochyloną szybę, która łączy się z niewielką klapą. Charakterystyczne przetłoczenie dzieli przestrzeń z wąskimi lampami, które nadają całości sporą dawkę stylistycznej dynamiki. Oprócz tego można liczyć na wysuwany spojler, 22-calowe felgi i wstawki aerodynamiczne. Summa summarum, jest naprawdę znakomicie.
We wnętrzu można poczuć się, jak w typowym coupe tej marki. Brytyjski sznyt uzupełniono nowoczesnymi instrumentami pokładowymi. Co ważne, pozostawiono dużą liczbę fizycznych przycisków, które są znacznie bardziej wygodne i estetyczne, niż „dotyk”.
Jeżeli chodzi o rodzaje wykończenia i kolorystykę, wszystko będzie zależeć od indywidualnych upodobań szczęśliwego nabywca, który zostanie otoczony wsparciem konfiguracyjnym swojego egzemplarza.
Bentley Mulliner Batur – dane techniczne
Sercem tego niezwykłego samochodu jest benzynowy silnik, który nie ma wsparcia jakiejkolwiek elektrycznej jednostki. Puryści muszą być zachwyceni. Ta znana i poważana konstrukcja W12 ma pojemność 6 litrów, zmodyfikowany układ doładowania, nowe intercoolery, a także inny moduł sterujący. Efekty? 730 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów. To wyraźnie więcej, niż posiada Continental GT Speed, który był dotychczas najszybszym i najmocniejszym Bentleyem w historii.
Przenoszeniem tych wartości na obie osie zajmuje się ośmiobiegowa przekładnia automatyczna. Jak można się domyślać, osiągi są rewelacyjne, jak na luksusowy samochód posiadający wszelkie udogodnienia. Sprint do setki zajmuje 3,5 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 335 km/h.
Producent nie chce jeszcze zdradzać za wielu szczegółów, ale wiadomo już, że Bentley Mulliner Batur posiada elektroniczny mechanizm różnicowy, układ hamulcowy Carbon-Silicon-Carbide z dziesięciotłoczkowymi zaciskami i tarczami 440- oraz 410-milimetrowymi.
Bentley Mulliner Batur – cena
Zacznijmy do tego, że nie wystarczy być bardzo zamożnym człowiekiem, by nabyć ten samochód. Trzeba być również wytypowanym przez samego producenta, ponieważ produkcja została ograniczona do zaledwie 18 egzemplarzy. To niewiele nawet jak na tę markę.
Każdy z nich ma kosztować bazowo 1,94 miliona euro, co przy aktualnym kursie (4,78) oznacza wydatek 9 273 200 złotych. Tak, ponad 9 milionów PLN za nowe coupe. Czy warto? Pytanie retoryczne. Podejrzewamy, że każda ze sztuk będzie „trzymana pod kocem”. To świetna lokata kapitału, która może zaowocować dużym zyskiem za kilka lat. A, jeszcze jedno. Wszystkie auta zostały już sprzedane.