Czy porównywanie osiągów luksusowego coupe z jednym z najlepszych supersamochodów ma sens? A i owszem, choć nie może to być typowy „kanapowiec”.
Porsche 911 GT3 to wyjątkowa maszyna, która ujawnia niezwykły kunszt niemieckich inżynierów. Wielu twierdzi, że nie ma aktualnie seryjnego auta sportowego, które lepiej zachowuje się na torze. Sercem tego modelu jest 4-litrowa, benzynowa jednostka generująca 500 KM i 460 Nm. Posiada oczywiście launch control i wydajny automat. Całość waży 1460 kg.
Drag race: Continental GT vs Porsche 911 GT3
Bentley Continental GT to zupełnie inna liga. Samochód ocieka stylem i jest genialnie sprawdza się w roli długodystansowego krążownika (dla wybrańców). Pod jego ogromną maską znajduje się 6-litrowe W12 zdolne generować 635 KM i 900 Nm. Współpracuje z nim przekładnia automatyczna, która przekazuje cały potencjał na obie osie. Masa? Około 2 tony.
Różnica w mocy jest znaczna, ale waga przemawia na korzyść Porsche. Wynik nie jest więc taki oczywisty. Możemy jednak zdradzić, że było bardzo blisko! Zobaczcie, które auto okazało się skuteczniejsze na prostej: