Bentayga to motor sprzedaży Bentleya. Jest świetnie wykonanym, luksusowym SUV-em przyciągającym do salonów bardzo wielu klientów.
Brytyjska marka doskonale wie, że sprzedaż tego modelu może jeszcze wzrosnąć – wystarczy uzupełnić jego ofertę nowymi konfiguracjami. Logicznym rozwiązaniem było oczywiście zastosowanie układu hybrydowego. Właśnie poznaliśmy jego parametry techniczne.
Zacznijmy od tego, że nowa odmiana Bentaygi nie różni się od tych pozostałych z konwencjonalnymi rozwiązaniami napędowymi. Niektórzy dostrzegą jedynie dodatkowe oznaczenia „Hybrid” i klapkę zakrywającą gniazdo ładowania
Bentley Bentayga Hybird – dane techniczne
Fundamentem hybrydowego SUV-a Bentleya jest 3-litrowy silnik V6. Współpracuje z nim jednostka elektryczna zamontowana przy tylnej osi. Łączny potencjał tego duetu to 449 koni mechanicznych i 700 niutonometrów momentu obrotowego. Cała moc trafia na cztery koła za pośrednictwem dopracowanej przekładni automatycznej.
Bateria zintegrowana z Bentaygą ma pojemność 17,3 kWh. Producent obiecuje maksymalną wydajność przez 160 tysięcy kilometrów lub 8 lat ciągłej pracy. Można ją ładować za pośrednictwem stacji 7,2 kW, co potrwa około 2,5 godziny. Samochód oferuje trzy tryby jazdy:
- EV Drive
- Hybrid Mode
- Hold Mode
Pierwszy maksymalizuje czas pracy jednostki elektrycznej. Drugi optymalizuje pracę całego układu, by uzyskać jak najlepszą wydajność. Ten ostatni służy do oszczędzania baterii i jak najszybszego ładowania.