Marka z brytyjskimi korzeniami znajduje się pod skrzydłami chińskiego koncernu. Biorąc pod uwagę jej tempo rozwoju, nie ma mowy o wadzie – jest wprost przeciwnie! Klienci coraz śmielej odwiedzają jej salony, czego przykładem jest Polska. Teraz będą pojawiać się w nich częściej, ponieważ do oferty wjechało bazowe MG3, które ma potencjał, by zainteresować naprawdę duże grono nabywców.
Bazowe MG3 – dane techniczne
Jeżeli chodzi o układ napędowy, to zdecydowano się na absolutną prostotę. Bazowe MG3 oferuje wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,5 litra, który generuje 115 koni mechanicznych. Niby niewiele, ale pamiętajmy, że to samochód segmentu B.
Za przenoszenie mocy na przednią oś odpowiada pięciobiegowa skrzynia manualna. I w niej można upatrywać potencjalnej wady. Szóste przełożenie z pewnością przydałoby się na drogach ekspresowych i autostradach.

Osiągi są w pełni akceptowalne, biorąc pod uwagę miejskie przeznaczenie prezentowanego modelu. Przyspieszenie do 100 km/h zajmuje dokładnie 10,8 sekundy. Z kolei prędkość maksymalna wynosi 185 km/h.
Producent twierdzi, że bazowe MG3 zużywa średnio 6,1 litra w cyklu mieszanym. Nawet jeśli wynik będzie o litr większy, nie będzie rozczarowania przy skromnych przebiegach. Warto w tym miejscu dodać, że zbiornik ma 45 litrów pojemności, co pozwala pokonać około 700 kilometrów.
Bazowe MG3 – cena 2025
Można jednoznacznie stwierdzić, że to bardzo korzystna oferta. Podstawowa konfiguracja MG3 to koszt 70 990 złotych. Warto dodać, że to kwota promocyjna. Katalogowa cena jest o około 2500 złotych większa, co wciąż pozostaje bardzo rozsądną propozycją.
Wersja o nazwie „Standard”, czyli ta otwierająca ofertę oferuje m.in.: dotykowy ekran multimedialny (10,25 cala) z Apple CarPlay i Android Auto, nawigację satelitarną, automatyczną klimatyzację, wielofunkcyjną kierownicę, system hamowania awaryjnego (AEB) z detekcją pieszych i rowerzystów, asystenta pasa ruchu (LKA), system monitorowania martwego pola, tempomat, kamerę cofania i czujniki parkowania.

Nazwa wersji wyposażenie nie odzwierciedla tak długiej listy zastosowanych rozwiązań. Pod tym względem MG należy do czołówki. Konkurenci oferują bazowo znacznie uboższe konfiguracje, co nie oznacza niższej ceny.
Warto w tym miejscu dodać, że istnieje możliwość zakupu bogatszej odmiany wyposażeniowej Excite, która startuje od 77 390 złotych (wyprzedaż rocznika). Jej regularna cena to 79 900 złotych. Tutaj także można liczyć na ten sam układ napędowy. Bazowe MG3 jest objęte 7-letnią gwarancją z limitem przebiegu do 150 tysięcy kilometrów.
MG3 a konkurencja
Teoretycznie, Dacia Sandero jest tańsza od MG3, ponieważ startuje od 65 300 złotych. Żeby jednak mieć w niej podobne wyposażenie (Stepway Extreme), trzeba zapłacić prawie 80 tysięcy. Przewagą Dacii będzie sześciobiegowa przekładnia manualna. Niektórym bardziej może spodobać się także doładowany silnik, choć wyraźnie słabszy (90 koni mechanicznych).
Potencjalnym rywalem MG3 może być także Citroen C3, który w zbliżonej konfiguracji kosztuje 85 500 złotych. Należy dodać, że mówimy o roczniku 2025. Francuskie auto dysponuje 100-konnym silnikiem benzynowym i skrzynią o sześciu przełożeniach.
Bazowe MG3 może rywalizować także z 90-konnym Clio (ten sam silnik, co w Sandero) i wyposażeniem techno, którego cena wynosi 85 900 złotych. I tutaj również mamy do czynienia z wyprzedażą rocznika, jak w MG.
Jak widać, „Trójka” w podstawowej wersji stanowi bardzo ciekawą propozycję. Podejrzewamy, że zainteresują się nią konserwatywni klienci szukający prostego konstrukcyjnie auta, które dysponuje dobrym wyposażeniem i długą gwarancją.
Cena jakieś 20k za wysoka