Wbrew pozorom, te samochody łączy bardzo dużo, choć na pierwszy rzut oka nic tego nie wskazuje.
Toyota GR Supra to tak naprawdę BMW Z4 w japońskim przebraniu. Jej atrakcyjna sylwetka skrywa sześciocylindrowy silnik B58 o pojemności trzech litrów. Oferuje on 340 koni mechanicznych oraz 500 niutonometrów.
Co ciekawe, dokładnie ta sama jednostka mieszka pod maską bawarskiego samochodu. BMW440i, o którym właśnie mowa posiada ten sam motor, tyle że seryjnie oferujący 374 konie mechaniczne i również 500 niutonometrów.
Oba samochody posiadają ośmiobiegowe przekładnie automatyczne. Ta z Toyoty przenosi cały potencjał na oś tylną. Bawarska skrzynia kieruje natomiast dostępne argumenty na wszystkie koła. Po przedstawieniu tych informacji, można pomyśleć, że BMW ma bardzo dużą przewagę. Trzeba jednak wziąć pod uwagę masę własną. GR Supra waży 1495 kilogramów, a tak skonfigurowana Seria 4 – aż 1740 kilogramów.
Wskazanie zwycięzcy nie jest więc łatwe. Zobaczcie, który model jako pierwszy minął linię mety: