w

Avatr 12, czyli kolejne chińskie auto, które zawstydzi renomowane marki

Avatr 12
Avatr 12, czyli kolejne chińskie auto, które zawstydzi renomowane marki

IAA w Monachium uświadomiła europejskie firmy, że najpoważniejsi konkurenci nowej ery są na dobrej drodze, by doprowadzić do detronizacji.

Pisaliśmy o tym w poprzednim materiale, do którego link znajdziecie pomiędzy akapitami. Tymczasem poznajmy kolejne auto, które będzie miało szanse na duży sukces. To Avatr 12, czyli efekt współpracy trzech potentatów: Changan, CATL i Huawei.

Wiemy, że te nazwy nie brzmią kusząco, ale nietrudno odnieść wrażenie, że za jakiś czas motoryzacja stanie się tym samym, co RTV i AGD. Będziemy kupować to, co modne i wydajne, niekoniecznie patrząc na markę.

Avatr 12 dla Europy

Tak, ten samochód powstał z myślą o europejskim rynku. Mówimy więc o realnym rywalu dla kluczowych graczy na Starym Kontynencie. Chiny udowadniają, że w tworzeniu i produkowaniu aut elektrycznych są niezwykle mocne. Być może już mocniejsze od znanych i renomowanych firm z Europy. A to nie wróży niczego dobrego dla naszej gospodarki.

Avatr 12
Avatr 12

Przejdźmy jednak do rzeczy. Avatr 12 to przerośnięty hatchback. Ma 5020 milimetrów długości, 1999 milimetrów szerokości, i 1460 milimetrów wysokości. To wszystko przy rozstawie osi wynoszącym 3030 milimetrów. Krótko mówiąc, naprawdę duże auto.

>Chińskie marki wkrótce podbiją Europę. Trzeba „podziękować” lobbystom i politykom

Auto będzie dostępne w kilku konfiguracjach. Pierwsza z nich proponuje jeden silnik, napęd na tylną oś oraz 313 koni mechanicznych. Druga ma układ dwusilnikowy generujący 578 koni mechanicznych, co oznacza już potężne argumenty pod prawą stopą.

Avatr 12
Avatr 12

W obu przypadkach zamontowano baterię o pojemności 94,5 kWh, która umożliwia pokonanie nawet do 700 kilometrów – zgodnie z informacjami przekazanymi przez producenta. Nie ujawniono jednak, w jakim cyklu przeprowadzano pomiar.

Avatr 12
Avatr 12

Podobnie jak w Polestarze 5, prezentowane auto nie ma tylnej szyby. Zamiast tego jest kamera, która przekazuje obraz w lusterku centralnym. Trzeba będzie przyzwyczaić się do nowego rozwiązania.

Avatr 12 skrywa aż 29 czujników, w tym trzy Lidary. Pod względem technologicznym nie ustępuje niczym autom europejskim. W wielu przypadkach je przewyższa. Jest więc kolejnym krokiem w budowaniu nowego wizerunku chińskiej motoryzacji. Nadchodzą nowe czasy…

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Chińskie marki wkrótce podbiją Europę

Chińskie marki wkrótce podbiją Europę. Trzeba „podziękować” lobbystom i politykom

Audi Q8 2024

Audi Q8 2024 (lifting). Jest diesel, a nawet dwa!