w

Audi S8 2022. Nowe detale i zmodyfikowany grill

Audi S8 lifting
Audi S8 2022. Nowe detale i zmodyfikowany grill

Usportowiona wersja flagowej limuzyny z Ingolstadt doczekała się kuracji odmładzającej. Do sieci trafiły właśnie oficjalne zdjęcia.

Oto Audi S8 2022, co widać od razu. Zmiany nie są rewolucyjne, bo i takie być nie mogły. To tylko lifting, którego zadaniem jest podtrzymanie zainteresowania tym modelem. Czy to się uda? To już weryfikują kluczowe rynki.

Nowe Audi S8
Zmiany stylistyczne objęły oświetlenie i grill

Samochód otrzymał nowy grill, który jest szerszy od poprzedniego projektu. Zmieniło się także jego wykończenie. Zwykłe A8 z pakietem S Line oferuj podobny motyw. Są też inne wypełnienia reflektorów z matrycą cyfrową i lamp OLED, aby skuteczniej odróżniać odświeżoną wersję po zmroku. Co ciekawe, na niektórych rynkach (np. Chiny i Stany Zjednoczone), nowe Audi S8 oferowane jest wyłącznie w wersji przedłużonej.

Audi S8 2022 – dane techniczne

Pod względem technologicznym nie ma większych zmian. Samochód skrywa czterolitrowy, podwójnie doładowany silnik V8 generujący 563 konie mechaniczne i 800 niutonometrów. Seryjnie występuje z przekładnią automatyczną oraz napędem na obie osie.

Audi S8 2022
Jednostka V8 oferuje 563 konie mechaniczne

Mimo masy własnej wyraźnie przekraczającej dwie tony, sprint do setki w tym aucie zajmuje zaledwie 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna z pewnością zostanie ograniczona do 250 km/h, co jest częstym zabiegiem w nowych limuzynach.

Audi S8 2022 – dane techniczne:

  • Maksymalna moc: 563 konie mechaniczne
  • Maksymalny moment obrotowy: 800 niutonometrów
  • Skrzynia biegów: automatyczna
  • Napęd: Na obie osie  (quattro)
  • 0-100 km/h: 3,8 sekundy
  • Prędkość maksymalna: 250 km/h (elektronicznie ograniczona)

Niewykluczone, że oferta zostanie wzbogacona odmianą „Plus”, która będzie dysponować dodatkowym zastrzykiem mocy. Z pewnością niektórzy dokupią hamulce ceramiczno-węglowe, które pomogą szybciej zatrzymać tę wielką i ciężką limuzynę.

Audi S8 2022 - wnętrze
We wnętrzu mogą pojawić się nowe opcje wyposażenia

Audi S8 po liftingu trafi do sprzedaży w Europie pod koniec roku. Na rynku niemieckim ma kosztować 144 800 euro w podstawie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Jeden komentarz

Dodaj odpowiedź
  1. To jest świetny wóz. Tym bardziej że ma te zegary , przynajmniej imitacje, ale okrągłe. Według mnie jeden z lepszych samochodów. Pierwsze co bym kupił to BMW 340i touring, bo kosztuje 330 tys, potem BMW M3 touring za 600 tys. Lepsze niż audi RS6. Ale za te 800 tys to właśnie jedyny samochód to audi S8, wygodny , 800 nm, 3,7-3,8 do setki w takiej ciężkiej limuzynie, to tyle co w BMW M3, czy nie wiele gorzej niż RS6, a wygoda najwyższa. Świetny wóz z tym napędem, idealnie wykończony, złożony. Wolałbym to niż wszystkie Porsche czy inne BMW sportowe. Tylko jakie Mercedes w wersji AmG mógłby konkurować ale chyba już nie za te pieniądze. Podsumowując mocny, wygodny, ścigać, długodystansowy. Świetny wóz.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Suzuki Baleno crash test 2021

Suzuki Baleno bez gwiazdek w teście zderzeniowym. Szok i niedowierzanie

Dziwna sytuacja na autostradzie A4

Nagłe hamowanie i blokowanie pasa na A4. Kierowcy musieli sobie coś wyjaśnić (wideo)