Usportowiona wersja flagowej limuzyny z Ingolstadt doczekała się kuracji odmładzającej. Do sieci trafiły właśnie oficjalne zdjęcia.
Oto Audi S8 2022, co widać od razu. Zmiany nie są rewolucyjne, bo i takie być nie mogły. To tylko lifting, którego zadaniem jest podtrzymanie zainteresowania tym modelem. Czy to się uda? To już weryfikują kluczowe rynki.
Samochód otrzymał nowy grill, który jest szerszy od poprzedniego projektu. Zmieniło się także jego wykończenie. Zwykłe A8 z pakietem S Line oferuj podobny motyw. Są też inne wypełnienia reflektorów z matrycą cyfrową i lamp OLED, aby skuteczniej odróżniać odświeżoną wersję po zmroku. Co ciekawe, na niektórych rynkach (np. Chiny i Stany Zjednoczone), nowe Audi S8 oferowane jest wyłącznie w wersji przedłużonej.
Audi S8 2022 – dane techniczne
Pod względem technologicznym nie ma większych zmian. Samochód skrywa czterolitrowy, podwójnie doładowany silnik V8 generujący 563 konie mechaniczne i 800 niutonometrów. Seryjnie występuje z przekładnią automatyczną oraz napędem na obie osie.
Mimo masy własnej wyraźnie przekraczającej dwie tony, sprint do setki w tym aucie zajmuje zaledwie 3,8 sekundy. Prędkość maksymalna z pewnością zostanie ograniczona do 250 km/h, co jest częstym zabiegiem w nowych limuzynach.
Audi S8 2022 – dane techniczne:
- Maksymalna moc: 563 konie mechaniczne
- Maksymalny moment obrotowy: 800 niutonometrów
- Skrzynia biegów: automatyczna
- Napęd: Na obie osie (quattro)
- 0-100 km/h: 3,8 sekundy
- Prędkość maksymalna: 250 km/h (elektronicznie ograniczona)
Niewykluczone, że oferta zostanie wzbogacona odmianą „Plus”, która będzie dysponować dodatkowym zastrzykiem mocy. Z pewnością niektórzy dokupią hamulce ceramiczno-węglowe, które pomogą szybciej zatrzymać tę wielką i ciężką limuzynę.
Audi S8 po liftingu trafi do sprzedaży w Europie pod koniec roku. Na rynku niemieckim ma kosztować 144 800 euro w podstawie.
To jest świetny wóz. Tym bardziej że ma te zegary , przynajmniej imitacje, ale okrągłe. Według mnie jeden z lepszych samochodów. Pierwsze co bym kupił to BMW 340i touring, bo kosztuje 330 tys, potem BMW M3 touring za 600 tys. Lepsze niż audi RS6. Ale za te 800 tys to właśnie jedyny samochód to audi S8, wygodny , 800 nm, 3,7-3,8 do setki w takiej ciężkiej limuzynie, to tyle co w BMW M3, czy nie wiele gorzej niż RS6, a wygoda najwyższa. Świetny wóz z tym napędem, idealnie wykończony, złożony. Wolałbym to niż wszystkie Porsche czy inne BMW sportowe. Tylko jakie Mercedes w wersji AmG mógłby konkurować ale chyba już nie za te pieniądze. Podsumowując mocny, wygodny, ścigać, długodystansowy. Świetny wóz.