Sportowe kombi potrafią łączyć sprzeczności. Z jednej strony oferują osiągi superauta, a z drugiej – praktyczność pojazdu rodzinnego.
Audi RS4 jest świetnym tego przykładem. Przypomnijmy, że najnowsza generacja modelu z Ingolstadt oferuje jednostkę 2.9 V6 BiTurbo, który oddaje do dyspozycji prawej nogi kierowcy aż 450 koni mechanicznych i 600 niutonometrów maksymalnego momentu obrotowego. Te pokaźne wartości trafiają na obie osie za pośrednictwem ośmiobiegowej przekładni automatycznej.
Efekty? Superkombi rozwija setkę w 4,1 sekundy i bez problemu rozpędza się do 250 km/h. Po zdjęciu blokady z pewnością pędziłoby jeszcze szybciej. Prezentowany egzemplarz przeszedł jednak kilka modyfikacji technologicznych, które zaowocowały wzrostem potencjału do 540 koni mechanicznych i 780 niutonometrów.
To sprawiło, że użytkownik tego Audi RS4 może liczyć na 100 km/h w ciągu 3,6 sekundy oraz prędkość maksymalną na poziomie 300 km/h. Jak to wygląda w warunkach rzeczywistych? Zdradza to nagranie z próby zrealizowanej na niemieckiej autostradzie bez ograniczeń prędkości. Zobaczcie, ale nie powtarzajcie: