w

Audi RS3 Manhart 2022. Może być w klubie „500”

RS3 Manhart
Audi RS3 Manhart 2022. Może być w klubie "500"

Niemiecki kompakt w najmocniejszym wydaniu doczekał się pakietu modyfikacji przygotowanych przez znanego tunera.

Audi RS3 Manhart 2022 to ciekawa propozycja dla tych, którzy oczekują czegoś więcej, niż seryjny hot hatch. Wydaje się, że z takim potencjałem może rywalizować z prawdziwymi samochodami sportowymi.

Audi RS3 Manhart 2022
Tuner zdecydował się oczywiście na klasyczną, złotą okleinę

Zacznijmy jednak od stylistyki. Pakiet optyczny jest typowy dla tego tunera. Lśniącą czerń przełamują złote okleiny, wśród których znajduje się nazwa firmy odpowiedzialnej za projekt (umieszczona oczywiście na szybie). Oprócz tego można dostrzec dedykowane felgi z podwójnymi ramionami.

Audi RS3 Manhart 2022 – grunt to moc

Przypomnijmy, że seryjny egzemplarz tego modelu skrywa 2,5-litrową, 5-cylindrową jednostkę benzynową, która generuje 401 koni mechanicznych. Prezentowany egzemplarz został natomiast podkręcony do 493 koni mechanicznych.

To naprawdę bardzo duża wartość. Przenoszeniem mocy na na obie osie zajmuje się dwusprzęgłowa przekładnia automatyczna. Manhart nie ujawnił osiągów, ale wiemy, że oryginał rozwija setkę w zaledwie 3,8 sekundy. Podejrzewamy, że prezentowana sztuka jest w stanie rozpędzić się do tej samej prędkości w około 0,2 sekundy szybciej.

Audi RS3 Limousine Manhart
Pakiet Manhart dostępny jest także z nadwoziem limousine

Tuning nie jest obszerny, ale z pewnością warty zainteresowania. Tuner nie zdecydował się na przesadne modyfikacje, co sprawiło, że nie pozbawił auta pierwotnego charakteru. To bardzo ważne, szczególnie w klasie premium.

Cena pakietu? Nie została ujawniona. Baza nie jest jednak tania. W standardowej konfiguracji kosztuje 283 400 złotych. Wydaje się, że to ostatnie RS3 z tym świetnym silnikiem. Żaden konkurent nie oferuje pięciocylindrowej, genialnie brzmiącej konstrukcji. Warto więc zastanowić się nad zakupem tego modelu. Takich aut już nie będzie.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Rowerzysta kontra kobieta w aucie

Konflikt rowerzysty z kierowcą: „Będziesz gwiazdą”

Niebezpieczne wyprzedzanie na pasach

Wyprzedzanie na przejściu i nieświadomy policjant. Stał tyłem do jezdni