w

Audi RS3 2022 oficjalnie. Pięć legendarnych cylindrów pod maską

Nowe Audi RS3 2022
Audi RS3 2022 oficjalnie. Pięć legendarnych cylindrów pod maską

Debiut nowej generacji rasowego kompaktu z Ingolstadt to podwójnie dobra wiadomość dla fanów szybkiej jazdy.

Po pierwsze, Audi RS3 2022 to krok naprzód pod względem nowoczesności. Po drugie, skrywa układ napędowy będący jednym z najlepszych w tym segmencie. Zanim jednak o nim, przyjrzyjmy się stylistyce.

Audi RS3 2022 design
Pas przedni zdobią aktywne reflektory LED i ogromny grill

Samochód wygląda naprawdę atrakcyjnie. Znacznie odważniej, niż poprzednik. Pas przedni zdobią reflektory LED o ciekawym kształcie, ogromny grill oraz zderzak z dużymi wlotami powietrza. Z kolei profil auta zdradza muskularne błotniki, nakładki progowe oraz dedykowane felgi.

Nowe Audi RS3
Z tyłu znajdziemy dwie końcówki układu wydechowego, masywny zderzak i dyfuzor

Z tyłu natomiast znajdziemy dwie okrągłe końcówki układu wydechowego, masywny zderzak, lampy zachodzące na klapę bagażnika i lotkę. Warte uwagi są także nowe lakiery – zarówno czerwień, jak i zieleń w stylu „ninja” prezentują się okazale.

Wnętrze utrzymano w sportowym stylu. Kierowca ma własną strefę, w której dominują cyfrowe wskaźniki, sportowa kierownica spłaszczona na dole i dwie dysze nawiewu. Na konsoli centralnej zagościł ekran multimedialny, pod którym wygospodarowano przestrzeń na niezależny panel klimatyzacji.

Audi RS3 2022 - wnętrze
Wnętrze łączy nowoczesne instrumenty pokładowe ze sportowym sznytem

Fotele mają sportowy sznyt, ale nie są pełnoprawnymi kubełkami. To dobrze, bo niewielu użytkowników takich aut jeździ jedynie po torze (dla wielu jest to daily car). Możemy jednak spodziewać się bardzo dobrego podparcia bocznego i odpowiedniego zakresu regulacji.

Z tyłu oczywiście nie ma wielkiej ilości miejsca, ale dwie osoby średniego wzrostu nie powinny narzekać. Pozostaje mieć nadzieję, że kąt pochylenia oparcia będzie wystarczający. Klient będzie miał do wyboru rodzaj tapicerki oraz dekory ożywiające kabinę.

Audi RS3 2022 – dane techniczne

Najważniejsze pozostawiliśmy na koniec. Pod maską Audi RS3 2022 mieszka doładowana, pięciocylindrowa jednostka TFSI o pojemności 2,5 litra. I właśnie tego oczekują prawdziwi fani niemieckich kompaktów.

Audi RS3 2022 - dane techniczne
Pod maską znajduje się silnik 2.5 TFSI oferujący 394 KM i 500 Nm

Benzynowa konstrukcja generuje 394 konie mechaniczne i 500 niutonometrów. Za przeniesienie tej mocy na obie osie (quattro) odpowiada siedmiobiegowa przekładnia dwusprzęgłowa. Osiągi? Rewelacyjne. Sprint do setki zajmuje zaledwie 3,8 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi dokładnie 250 km/h. Po wykupieniu opcjonalnego pakietu można ją podnieść do 290 km/h.

Audi RS3 2022 – kluczowe dane:

  • silnik 2.5 TFSI
  • 394 konie mechaniczne
  • 500 niutonometrów
  • 0-100 km/h: 3,8 sekundy
  • v-max: 290 km/h (z pakietem i ceramicznymi hamulcami)

Za zatrzymanie z tej prędkości mogą odpowiadać oferowane dodatkowo ceramiczne hamulce. W standardzie klient otrzymuje natomiast stalowe hamulce z sześciotłoczkowymi zaciskami (z przodu). Za wrażenia zjazdy mają odpowiadać również system Torque Splitter zastępujący tylny mechanizm różnicowy oraz sportowe zawieszenie z podwójnymi wahaczami z przodu. Dopełnieniem całości jest tryb RS Torque Rear umożliwiający driftowanie.

Jak widać, Audi RS3 2022 zapowiada się znakomici. Jeżeli dane fabryczne potwierdzą się w warunkach rzeczywistych, to kompakt z Ingolstadt okaże się najszybszym tego typu modelem na rynku.

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Pożar cysterny na autostradzie

Ogień, kłęby dymu i blokada autostrady. Pożar cysterny spowodował ogromne straty (wideo)

Stłuczka synchroniczna podczas cofania

Stłuczka synchroniczna. Takich geniuszy cofania jeszcze nie było (wideo)