w

Audi R8 LMS

Najnowsza wyścigowa broń z Ingolstadt właśnie zadebiutowała na targach w Genewie. Czy będzie równie szybka co poprzednik?

audi_r8_lms_1

 

Nowy model jest lżejszy o 25 kg, a jego sztywność wzrosła aż o 39 %. Tuż za plecami kierowcy drzemie wolnossące V10 o pojemności 5.2 litra, które w wyścigowej specyfikacji osiąga moc 585 KM i współpracuje z nową, sześciostopniową skrzynią biegów operowaną łopatkami przy kierownicy. Konstruktorzy zadbali o zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa – R8 LMS w dużej mierze spełnia rygorystyczne standardy obowiązujące w topowej klasie LMP1. Po raz pierwszy w historii serii GT3, Audi R8 LMS będzie wyposażone w zdejmowaną część dachu, która pomoże w szybkiej akcji ratunkowej w razie wypadku. Chętne zespoły mogą składać zamówienia w drugiej połowie bieżącego roku, a na torze nowe R8-ki pojawią się najprawdopodobniej w sezonie 2016.

 

Źródło: WCF

 

 

 

 

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Mercedes SLS Roadster Office-K

Historia reklamy przemysłu samochodowego cz.4