w

Audi R8 w hardkorowym wydaniu – R8 LMS GT4

Audi postanowiło stworzyć bezpośredniego rywala dla Porsche Cayman GT4 Clubsport. Ta wersja Audi R8 nie jest dopuszczona do ruchu ulicznego, będzie mogło jednak brać udział w takich imprezach jak British GT Championship oraz w 24 godzinnym wyścigu na torze Nürburgring. Model ten ma uzyskać pełną homologację wyścigową w drugiej połowie tego roku. W ręce klientów trafi dopiero pod koniec 2017.

Model R8 GT4 dzieli ze swoim drogowym odpowiednikiem prawie 60% podzespołów, przy czym dla porównania model R8 GT3 już „tylko” 50%. Samochód produkowany jest w tej samej fabryce w Niemczech.

R8 GT4 napędzany jest znaną jednostką napędową – 5,2L V10 o mocy 500KM. Napęd natomiast przenoszony jest wyłącznie na tylną oś. Pierwsza”setka” pojawia się na liczniku po niecałych 4 sekundach, prędkość maksymalna to 249 km/h, waga – 1480 kilogramów.

Audi zostało wyposażone w awaryjne wyjście w dachu, które pomaga wydostać się kierowcy w razie ewentualnego wypadku. Całość została przybrana o dość pokaźne ospojerowanie. Zmieniona maska, agresywniejszy przedni zderzak oraz duże skrzydło na klapie. W miejscu gdzie normalnie szukać możemy tablicy rejestracyjnej pojawił się sportowy wydech. Większość wyposażenia w kokpicie ustąpiła miejsca iście spartańskiemu wnętrzu- znajdziemy tu teraz  klatkę bezpieczeństwa, sportowe fotele i uprzęże.

Avatar photo

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Polska: karambol na autostradzie A2

Jaguar F-Type z 4-cylindrowym silnikiem.