w

Audi Q8

Nowy flagowy SUV marki Audi – Q8 ma bardziej zawadiacki profil niż Q7 i staje do boju z takimi autami jak na przykład Range Rover.

Szeroka gama SUV-ów Audi urośnie jeszcze bardziej dzięki wprowadzeniu modelu Q8 – nowego flagowca z napędem 4×4, który zostanie wydany w 2018 roku. Zupełnie nowy Q8 został zaprezentowany na dwóch największych pokazach motoryzacyjnych w Genewie i wcześniej w Detroit. Będzie to duży, SUV (podobnie jak w przypadku Mercedesa GLE i BMW X6), mieszczący się w przedziale tuż powyżej Q7. Mówiąc o Q7, Q8 będzie budowany w fabryce Audi w Bratysławie.

Będzie miał również bardzo podobne wymiary do Q7 – rozstaw osi wynoszący trzy metry i całkowitą długość ponad pięciu metrów, jednak oczekuje się, że będzie 40 mm niższy. Aby pomieścić bagaże podróżujących w nim pasażerów, Q8 ma 630-litrowy bagażnik, który, jeśli porównać go z Range Roverem, może wydawać się trochę mały, ponieważ jest mniejszy o 279-litrowy.

Zwężający się tył i pochylona linia dachu, które były obecne w modelu koncepcyjnym, dawały miejsce 4 osobom. W modelu produkcyjnym ma być jednak miejsce dla pięciu podróżnych.

W wersji koncepcyjnej zastosowano hybrydowy układ napędowy e-tron, a w tym 3,0-litrowy silnik TFSI połączony z silnikiem elektrycznym i akumulatorem litowo-jonowym 17,9 kWh. Wszystko to powoduje deklarowaną moc 438 KM i moment obrotowy na poziomie 700Nm.

Audi podaje czas sprintu od 0-100 km/h, równy 5,4 sekundy. Moc dostarczana jest za pośrednictwem ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów i napędu quattro na wszystkie cztery koła.

Tylko w przypadku energii elektrycznej koncepcja Q8 może przejechać do 60 km, a litowo-jonowa bateria potrzebuje dwóch i pół godziny do pełnego naładowania.

Ci, którzy pragną lepszy osiągów, będą mogli wybrać Audi SQ8. Sportowe osiągi tego modelu to zasługa 4,0-litrowego dwuprężnego diesla V8, generującego 429 KM.

Koncept Q8 wyposażony był w 23-calowe felgi aluminiowe.

Z tyłu światła LED rozciągają się na całej szerokości; Audi mówi, że będzie to wizytówka przyszłych modeleli e-tron. W środku marka wyposażyła Q8 szereg nowych technologii, na zdjęcia wnętrza musimy jednak jeszcze trochę poczekać.

Napisane przez Wojciech Krzemiński

Jestem dziennikarzem motoryzacyjnym i przedsiębiorcą. Od 2012 roku prowadzę NaMasce.pl. Tworzę dla Was materiały o tematyce samochodowej i motocyklowej, ale też zaglądam do światów technologii, fotografii i biznesu.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Karambol podczas Grand Prix Macau (Video)

Tesla Model X skradziona… po raz drugi.