To bardzo ważna premiera dla niemieckiej marki – dużo bardziej, niż jakikolwiek model elektryczny. Producent ma nadzieję, że klienci wykażą duże zainteresowanie.
Oto Audi Q5 Sportback 2025 w pełnej okazałości. Pozostało wierne pierwotnej koncepcji nadwoziowej, co powinno pomóc w znalezieniu dużej liczby nabywców. SUV-y w stylu coupe są dziś bardzo popularne i nic nie wskazuje na to, by ten trend się odwrócił.
Pas przedni został „przeszczepiony” z podstawowego Q5, co oznacza smukłe reflektory, owalny grill o ciekawej fakturze, wstawki ozdobne w zderzakach i długą maskę, której linia została poprowadzona stosunkowo wysoko.
Inny tył
Od środkowego słupka zmienia się praktycznie wszystko. Dach opada pod większym kątem, a boczne przeszklenia ulegają wyraźnemu zwężaniu. Te drugie otoczono chromowanymi zdobieniami, aby podkreślić charakter premium. Co ciekawe, plastikowe nakładki są polakierowane w kolorze karoserii.
Tył samochodu jest odważniejszy, a przy tym zgrabniejszy, niż w poprzedniku. Nad mocno pochyloną szybą znajduje się spojler. Niżej wkomponowano pas świetlny, czyli lampy połączone blendą LED.
Niektórych z pewnością ucieszy, że końcówki wydechu w zderzaku są prawdziwe. Producent wycofał się z atrap, których obecność była argumentowana chęcią zachowania czystości. Na szczęście udało się zrobić krok w tył.
Zmiany tylnej części nadwozia poskutkowały przeprojektowaniem przestrzeni bagażowej. Audi Q5 Sportback 2025 potrafi pochłonąć 1415 litrów (po złożeniu drugiego rzędu), czyli o 58 litrów mniej, niż konwencjonalna wersja.
Audi Q5 Sportback 2025 – dane techniczne
Gama jednostek napędowych zostanie na pewno przejęta z konwencjonalnej wersji nadwoziowej. Podstawą będzie czterocylindrowy silnik benzynowy generujący 201 koni mechanicznych oraz 340 niutonometrów.
Co ważne, oferta obejmuje również czterocylindrowego, dwulitrowego diesla, który generuje również 201 koni mechanicznych, ale więcej, bo 400 niutonometrów. Jednostka wysokoprężna seryjnie występuje z napędem na obie osie (quattro).
Napęd quattro występuje seryjnie również w SQ5 Sportback. Topowa konfiguracja oferuje trzylitrowe V6 zdolne wytwarzać 362 konie mechaniczne i 500 niutonometrów. Dokładnie tę samą konstrukcję można znaleźć także w S5.
Bez względu na wybór wersji silnikowej, za przenoszenie mocy na koła zawsze odpowiada siedmiobiegowa przekładnia automatyczna. Producent przekazał, że w niedalekiej przyszłości do oferty dołączą warianty plug-in.